Déze fouten maak je tijdens je ongesteldheid

Ongesteld zijn is iets waar wij vrouwen toch echt mee moeten dealen, of we het leuk vinden of niet. De één heeft er meer...

Lees ook

Ongesteld zijn is iets waar wij vrouwen toch echt mee moeten dealen, of we het leuk vinden of niet. De één heeft er meer last van dan de ander. Waarschijnlijk kunnen we je in ieder geval veel bloed (letterlijk), zweet en tranen besparen door déze tips.

1. Geen aspirines nemen
Volgens verschillende doktoren is het veel verstandiger om vóórdat je daadwerkelijk ongesteld bent, alvast een aspirine te nemen. Zo voorkom je de pijn in plaats van het te bestrijden. Dus weet je dat je morgen ongesteld wordt en de kramp dan het hevigst is? Neem dan ’s morgens na je ontbijtje een aspirine en voorkom die vervelende krampen. Matig hier wel in, want iedere dag aspirines nemen is niet goed, dus doe het alleen op de dagen waarop je weet dat de krampen het meest hevig zijn.

2. Maandverband met geurtjes gebruiken
Hoe verleidelijk het ook klinkt om maandverband met geurtjes te kopen, daar beneden is alles in control. Alles maakt zichzelf namelijk netjes schoon en daar heb je geen slechte chemische parfum voor nodig, dit zorgt alleen maar voor infecties.

3. IJzertekort negeren
Het vele bloeden kan zorgen voor een tekort aan ijzer. Jaclyl Londen, diëtiste bij het Mount Sinai ziekenhuis in New York, vertelde aan Woman’s Health dat de meerderheid van de vrouwen cravings heeft naar slecht voedsel. Dit komt door te weinig ijzer. Dit kun je makkelijk voorkomen door wat meer vlees, spinazie of bonen te eten. Ook zijn er verschillende supplementen te koop die je ijzer weer netjes aanvullen. Zo voel je je weer een stuk fitter en grijp je niet steeds naar junkfood.

4. De verkeerde suikers eten
Je hebt tijdens je menstruatie vast ook een enorme zin in suiker, de hele dag door. Tijdens je menstruatie is je bloedsuikerspiegel wat ontregeld, dus daarom grijp je steeds naar die chocoladereep. Maar door de verkeerde suikers te eten, dus de suikers die zitten in ijs, donuts, chocolade en alle andere levens reddende middelen tijdens je menstruatie, voel je je alleen maar slechter. Die veroorzaken namelijk alleen maar stemmingswisselingen (sorry boyfriend). Doe jezelf (en de mensen om je heen) een plezier en eet natuurlijke suikers.

5. Niet genoeg slapen
Wij vrouwen hebben altijd de neiging om alles helemaal vol te plannen en tijd voor onszelf is er dan meestal niet. Maar tijdens je menstruatie is het juist heel belangrijk om even lekker te rusten en veel te slapen. Je lichaam werkt in deze periode overuren en daarom heeft het extra rust nodig. Een goed excuus om de hele avond op de bank te binge-watchen dus!

Zie ook: Zó veel geld ben hij kwijt aan ongesteld zijn

Bron: Bustle, Beeld: Sanoma-Beeldbank

 

 

Laatste nieuws

Zie ook