Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Dankzij Kim Kardashian heeft de tepel een comeback gemaakt

De tepel is weer hot in de fashionwereld.

De tepel is hot. We zagen het al tijdens de fashion weeks en op premières, waar celebs met doorschijnende looks verschenen. En nu de tepel ook opduikt in het straatbeeld, doet Kim Kardashian er nog een schepje bovenop...

Nipple bra

Eind oktober lanceerde SKIMS, het miljardenbedrijf van Kim Kardashian, de ‘nipple bra’. Deze push-upbeha met ingebouwde ‘tepels’ kreeg een bijpassende lancering op Instagram. In een soort sexy wetenschapper-look mét opvallende tepels introduceerde Kim haar nieuwe product aan haar miljoenen volgers. “De temperatuur van de aarde wordt steeds warmer”, sprak Kim in de camera. “De zeespiegel stijgt. De ijskappen smelten. En ik ben geen wetenschapper, maar ik geloof dat iedereen zijn vaardigheden kan gebruiken om zijn steentje bij te dragen. Daarom introduceer ik een gloednieuwe beha met ingebouwde tepel. Hoe warm het ook is, zo lijkt het altijd alsof je het koud hebt.”

Zoals verwacht, ging het internet los. “Is dit een grap? Zeg me alsjeblieft dat dit een grap is!” reageerde iemand onder de video. “Ze heeft haar verstand verloren”, schreef een ander. Op het eerste gezicht zou je denken dat deze lancering een grote misser was, maar niets is minder waar. Binnen een aantal dagen waren de eerste beha’s uitverkocht. Heeft Kim dan toch een gouden vondst gedaan nu de tepel booming is?

Jaren nul

De nipple bra sluit absoluut aan bij de groeiende naked trend waarin we steeds meer van onze huid laten zien. Lowrise jeans, minirokken en kanten tops, allemaal trends die we al eerder voorbij zagen komen. Mode rouleert en deze trends laten zien dat we terug bij de jaren nul zijn beland: een tijdperk waar de tepel ook een grote rol speelde. Samantha Jones bevestigde dit in een aflevering van Sex and the City: “Nipples are huge right now, open any magazine!”, zei ze toen ze een paar siliconen tepels droeg over haar eigen paar. Ook Rachel Green uit Friends zag je in een aantal afleveringen haar tepels doorschijnen. Hoewel dit volgens actrice Jennifer Aniston geen fashion statement was, ontpopte zij zich wel tot een van de grootste mode-iconen van die tijd.

Ook nu zijn er nog genoeg beroemdheden die het voortouw nemen. Met name de opvallende looks van actrice Florence Pugh trokken de aandacht. De actrice stapte twee keer de rode loper op in een compleet doorschijnende jurk van Valentino en afgelopen fashion week in Parijs droeg ze een doorzichtig pak met glitters van dezelfde ontwerper. Het fenomeen ‘nip slip’ hebben we allang achter ons gelaten. Als je een vrouw haar tepels ziet, is het waarschijnlijk omdat ze dat wil. “Ik wist dat toen ik die prachtige Valentino-jurk aantrok, dat ik er commentaar op zou krijgen. Of het nou negatief of positief zou zijn, we wisten wat we aan het doen waren”, zei Florence. “Ik had zin om de jurk te dragen, geen deel van mij was zenuwachtig. Niet van tevoren, niet tijdens en ook niet achteraf.”

Verder lezen? Het hele verhaal over de comeback van de tepel lees je in de nieuwste Grazia. Nu in de winkel! 

Tekst: Marcella Cazzato | Beeld: Skims @pierresnaps