Nikkie Plessen lanceert haar eigen beautylijn

Nikkie lanceert een hebberigmakende high-end make-uplijn.

Met haar eigen kleding- en juwelenlijn timmert Nikkie Plessen keihard aan de weg. Iets wat nog altijd op haar verlanglijstje stond, was een eigen beautylijn. Enne, die komt er nu aan! “Tweeënhalf jaar geleden besloot ik: ik wil een eigen, high-end make-uplijn. Dan ga ik ook all the way.”

Eigen beautylijn

Dat Nikkie er altijd uitziet om door een ringetje te halen, hoeven we je waarschijnlijk niet te vertellen. Dat beauty een groot onderdeel van haar leven is, komt mede door haar tv-ervaringen. In gesprek met Grazia vertelt Nikkie er openhartig over: “Van jongs af aan krijg ik een smak make-up op mijn gezicht voor de tv-programma’s die ik maak.”

“Dat begon op mijn veertiende voor Kees & Co. Daarna zat ik vijf dagen per week in de visagie voor Onderweg naar Morgen, TMF en sinds 2014 voor RTL Boulevard. Make-up is zo’n groot onderdeel van mijn leven. Ik heb er altijd een passie voor gehad, en ben er ook in ‘meegegroeid’.”

Lang proces

Het creëren van een eigen beautylijn is makkelijker gezegd dan gedaan. “Ik dacht dat we een paar keer op en neer moesten vliegen en dat het binnen een jaar klaar zou zijn. Uiteindelijk heeft het tweeënhalf jaar geduurd om een kwalitatief hoogwaardige lijn met de benodigde documentatie neer te zetten. Er is niets aan het toeval overgelaten. Zelfs de flesjes hebben we zelf gemaakt.”

“We zijn niet gegaan voor een model dat al available en getest was. Alle beautyproducten waar ik van hou, zijn ontleed, zodat we eraan konden sleutelen en onze eigen formules konden samenstellen. Dat vond ik het leukste.”

Het beste van het beste

Nikkie herself is enorm kritisch en wilde hierom dat alles perfect zou worden. “Mijn motto is: penny wise, pound foolish. Je kan iets heel snel op de markt brengen omdat je niet kan wachten, maar dat vind ik niet goed genoeg”, legt ze uit. “Alles moet van A tot Z kloppen, van de primer, foundation en oogschaduw tot de kwasten, toilettasjes en beauty blenders. Pas dan geloof ik er zelf in en kan ik een boodschap afgeven. Als ik het zelf niet ga gebruiken, geloof ik ook niet dat een ander dat gaat doen. Dus ik moet denken: al mijn favoriete producten van al die dure merken gaan eruit, en ik kies hiervoor.”

De high-end producten van deze beautylijn worden very soon in de NIKKIE-stores verkocht. “We hebben speciale marmeren displays laten maken waarop we onze cosmeticacollectie presenteren in onze winkels. Al onze store managers en assistent store managers hebben beautytrainingen gekregen van Gwen, mijn vaste make-up artist, zodat ze de klanten goed van dienst kunnen zijn.” Nikkie, we can't wait!

In de nieuwste Grazia spreken we met Nikkie Plessen over haar gloednieuwe cosmeticalijn, vrouwelijk ondernemen, haar drive en haar liefdesleven. Vanaf morgen in de winkel!

Bron: Grazia (Anette de Vries) | Beeld: Fotograaf: Otto van den Toorn

Laatste nieuws