doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_below_menu_allpages');

Deze gezonde voeding is helemaal niet zo gezond

Doe jij ook je best om zoveel mogelijk gezond te eten? Keep up the good work! Maar helaas hebben we ook slecht nieuws, w...
doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-61ae5d8e04fc9 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61ae5d8e04fc9 img{#fig-61ae5d8e04fc9 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61ae5d8e04fc9 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61ae5d8e04fc9 img{#fig-61ae5d8e04fc9 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61ae5d8e04fc9 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61ae5d8e04fc9 img{#fig-61ae5d8e04fc9 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61ae5d8e04fc9 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61ae5d8e04fc9 img{#fig-61ae5d8e04fc9 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Deze gezonde voeding is helemaal niet zo gezond

Doe jij ook je best om zoveel mogelijk gezond te eten? Keep up the good work! Maar helaas hebben we ook slecht nieuws, want veel eten waarvan je denkt dat het gezond is, blijkt helemaal niet zo gezond te zijn.

doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_in-content_top_article');

1. Versgeperste sappenJe weet vast al dat sappen uit pak helemaal niet gezond zijn en dat zelf een glaasje J'us de Orange persen een stuk beter is. Maar helaas blijkt dit ook niet zo gezond te zijn. Sinaasappels verliezen naar verluidt hun vezels als je ze perst en het enige wat er dan overblijft zijn de fruitsuikers. En die zijn dan weer hoog in calorieën en zorgen niet voor een vol gevoel. Maar hee, als je het lekker vindt...

2. Cous CousCous cous is heerlijk om zowel warm als koud te eten en het is ook nog eens gezond, dacht je... Nu blijkt het dat Cous Cous hetzelfde effect als witte pasta heeft op je lichaam, schrijft Health. Een beter alternatief is bulgur of quinoa.

3. Instant oatsHartstikke makkelijk, havermout die in twee minuutjes klaar is. Maar helaas, ook dit is weer geen gezonde keuze. Deze kant en klare havermout zit vol met suiker en zorgt niet voor een goed begin van je dag. Een havermout ontbijt is hartstikke gezond, maar maak het dan wel écht zelf.

4. MeergranenAlleen het woord zegt het al, in meergranen zitten meerdere soorten granen. Maar dit betekent niet dat deze granen allemaal zo goed zijn. Zo zit er ook vaak wit tarwemeel (wat ook in wit brood zit) in het brood, wat dan weer niet goed is. Kies daarom voor volkoren, dit is een stuk beter. 

5. Vetvrije yoghurt/kwarkJe zou denken dat vetvrij natuurlijk hartstikke gezond is en juist daarom zetten fabrikanten dit op hun pakken. Maar helaas compenseren ze deze vetvrije producten met veel suikers en zoetstoffen. En ineens is dit weer een minder gezonde keuze.

6. Popcorn uit de magnetronPopcorn is op zich één van de gezondere snacks, maar dan weer niet die pakjes uit de supermarkt voor in de magnetron. Deze zitten namelijk vol met chemicaliën en andere stofjes die er eigenlijk niet in horen. Als je popcorn wil eten, maak het dan ouderwets zelf door het poffen van maïs.

7. NoedelsHelaas, ook noedels horen niet in het rijtje van gezond voedsel. Waarom? Dat lees je hier. 

8. RijstwafelsZe smaken naar niks en ruiken naar karton, maar toch worden ze als enorm gezond gezien, die rijstwafels. Maar wat blijkt, ze zouden weinig voedingswaarden hebben en zorgen dat je bloedsuikerspiegel een enorme piek krijgt. Inderdaad, net als bij het eten van suiker. Doordat ze laag in calorieën zijn en niet vullen eet je er ook snel meer van dan nodig is.

Zie ook: Deze snacks uit de supermarkt zijn wél gezond 

Bron: Health, Beeld: Sanoma-Beeldbank

doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_in-content_bottom_article');