Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Hoera: Oilily bestaat 60 jaar!

Wist je dat Gigi Hadid groot fan is van het merk?

Denk je aan Oilily dan denk je aan kleurrijke prints. Het iconische dames- en kinderkledingmerk is een begrip in Nederland en viert inmiddels diens zestigste verjaardag!

60 kaarsjes

Willem en Marieke Olsthoorn richtten in 1963 Oilily op. Ze wilden voor hun kinderen namelijk kleding kopen met fantasierijke details, maar dat konden ze nergens vinden. Met succes werd het merk Oilily opgericht en niet alleen kinderen, maar ook volwassenen waren enorm fan van de kleding. Volwassenen probeerden zich dan ook in de kleding van hun kroost te hijsen. In 1990 kwam Oilily daarom met een eerste damescollectie.

Anno nu is de kleding van het merk nog steeds ontzettend kleurrijk. Toch is er ook een en ander veranderd. Zo heeft het merk een eigen breiprogramma dat prioriteit geeft aan milieuvriendelijke werkwijzen en materialen. Dat Oilily met milieuvriendelijke materialen werkt blijkt wel uit het feit dat het breiwerk nauwelijks gewassen hoeft te worden. Ook versnipperd het geen microplastics én heeft het breiwerk het certificaat van de Responsible Wool Standard.

Hoewel mensen zich richting de herfst soms wat donkerder gaan kleden, bewijst Oilily met hun collectie dat dat zeker niet hoeft. Deze kleurrijke items zijn enorm geschikt voor de herfst en de winter:

Oilily Oilily Kleding 60 jaar Oilily_FW23_ 12 Jurk Oilily Jurk Collectie

Wist je dat?

Oilily draait als zestig jaar mee, en het merk heeft daarom genoeg bijzondere mijlpalen behaald. Zo ontving het merk ooit een bedankbrief van koningin Elizabeth. De koningin vond het merk fantastisch voor haar kleinzonen. Bovendien bezochten Madonna en Michael Jackson regelmatig de Oilily-boetiek in de PC Hooftstraat in Amsterdam en is Gigi Hadid nog steeds groot fan van het merk. Hoe cool!

Bron en beeld: Oilily