doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_below_menu_allpages');

De Meilandjes zijn het he-le-maal zat en nemen een advocaat in de arm

Martien en Erica pikken het niet langer.
doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-61a55eeab53b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61a55eeab53b6 img{#fig-61a55eeab53b6 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61a55eeab53b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61a55eeab53b6 img{#fig-61a55eeab53b6 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61a55eeab53b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61a55eeab53b6 img{#fig-61a55eeab53b6 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61a55eeab53b6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61a55eeab53b6 img{#fig-61a55eeab53b6 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}erica martien

Het zit de familie Meiland niet mee. Nadat zowel Martien als Erica op Instagram gehackt zijn, neemt de familie nu een advocaat in de arm. Hun iconische oneliners doen het namelijk héél lekker. Zo lekker zelfs, dat deze oneliners overal en nergens gejat worden door bedrijven die er nu een graantje van mee willen pikken. Als het aan Martien en Erica ligt, houdt dat echter heel snel op.

doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_in-content_top_article');

Wijnen wijnen wijnen

Het zit namelijk zo: de familie Meiland heeft een aantal van hun oneliners laten trademarken. Denk aan "wijnen, wijnen, wijnen", "wat gooeeedd!" en "mij nie belle". Begrijpelijk, want zonder de Meilandjes zouden heerlijke citaten niet regelmatig in gesprekken opduiken.

Maar er is nu een grote webshop die deze slogans zonder toestemming van la famille Meiland op allerlei producten heeft gezet. T-shirts, tassen, petjes: allemaal zonder toestemming van de familie Meiland. Bij Shownieuws is zelfs te zien dat het gezicht van Martien op enkele van de producten prijkt.

Advocaat

De familie is het nu he-le-maal zat en Erica en Martien nemen daarom een advocaat in de arm. Evert Santegoeds legt bij Shownieuws uit hoe het zit: "Je ziet vaker dat als iets bekend wordt dat anderen er een graantje mee van willen pikken. En dat mag natuurlijk niet." Er zitten namelijk allerlei regels aan dit soort slogans, legt Evert uit: "Die bekende uitspraken – dat zijn hun kreten, die zijn door hen vastgelegd bij het Benelux merkenbureau, en andere mensen die die dingen op petjes, t-shirts, pennen gaan zetten, hebben een probleem als de Meilandjes daar een advocaat op zetten."

Overigens is dit niet de eerste keer dat dit de familie Meiland overkomt. Begin vorig jaar verkocht RUMAG namelijk ook al t-shirts met de slogan "Wijnen, wijnen, wijnen" erop. Zij besloten hiermee te stoppen nadat Arjen Lubach er in Zondag met Lubach aandacht aan besteedde.

doDisplay('div-gpt-ad-GraziaNL_in-content_bottom_article');