slogan

Grazia’s beauty bloggers masterclass

Afgelopen zaterdag was het zo ver: Grazia’s Beauty Bloggers Masterclass. Dit keer in samenwerking met BE Creative Make Up. Maar liefst 200 beauty lovers hadden zich aangemeld voor deze inspirerende dag.

Vanaf 09.00 ’s ochtends druppelden de lezers het prachtige Double Tree by Hilton Hotel binnen. Na het ontvangst kregen de lezers het dagprogramma en een notitieboekje om alle tips te noteren. De 200 lezers werden opgedeeld in verschillende groepen, zodat iedereen bij zijn eigen sessie kon plaatsnemen.

Thijs Willekes

ICI PARIS XL beauty coach Thijs Willekes trapte voor sommige groepen de dag af. Hij gaf veel tips & tricks en besprak de laatste trends. Hij had een belangrijke boodschap: focus op jezelf en kijk niet naar wat anderen doen. Wees uniek, wees jezelf.  Een inspirerend verhaal!

Mascha van Beautygloss

Beautyblogger Mascha van Beautygloss.nl gaf verschillende tips over het beginnen en runnen van een succesvolle beautyblog.  Ze vertelde hoe ze ooit begonnen is en hoe haar hobby is uitgegroeid tot een fulltime baan. Ook legde ze uit hoe je geld kan verdienen met bloggen, hoe je aan producten komt en hoe je advertorials maakt.

Serena van Beautylab

Beautyblogger Serena van Beautylab.nl maakte duidelijk hoe je meer bezoekers naar je site kan trekken en hoe belangrijk social media hiervoor is. Daarnaast gaf ze ook  goede SEO-tips en leuke creatieve tricks om je blog op te leuken.  Zo deelde ze verschillende handige bewerkingsprogramma’s waarmee je jouw site die professionele touch kan geven.

Visagieworkshop van BE Creative Make Up

Tijdens de visagieworkshop van BE Creative Make Up konden de lezers op een leuke manier kennismaken met de producten van BE Creative. Vijftig lezers werden in groepen van tien personen rondgeleid in de wondere wereld van BE Creative. In de zaal stonden vijf beauty stations en bij ieder station werd een ander aspect van make-up uitgelegd.

Wat is de juiste basis? Welke producten moet ik hiervoor gebruiken? Hoe maak ik perfecte wenkbrauwen? Wat zijn de nagellaktrends? Deze en nog vele andere vragen werden beantwoord tijdens de tien minuten durende speeddate sessie bij de verschillende beauty stations. Uiteraard konden de lezers kennismaken met de producten van BE Creative en mochten ze alle producten proberen. Nagels werden gelakt, wenkbrauwen werden geshaped en wimpers werden aangezet met mascara.

Kirsten Jassies, Negin Mirsalehi en Harriet Calo

Dé social mediaexpert van het bloggersnetwerk van SanomaKirsten Jassies, heeft tijdens haar sessie haar kennis gedeeld over social media. Negin Mirsalehi gaf een kijkje in haar leven als succesvolle blogger. Naast haar succelvolle blog heeft zij enorm veel volgers op Instagram. Uiteraard gaf Negin tips om ook zo veel volgers te creëren.

Fashion & Beauty Director van Sanoma Glossy Magazine, Harriet Calo, vertelde over haar loopbaan in de beautywereld. Harriet was o.a. beautyredacteur en hoofdredacteur van verschillende tijdschriften. Dit jaar is Harriet begonnen met een blog: isntitdivine.com.

Sky Lounge

Na afloop van de masterclass snelde iedereen zich naar de 11e verdieping om te kunnen genieten van een borrel in de Sky Lounge. Onder het genot van een hapje en een drankje met een weergaloos uitzicht praatte iedereen nog na over alles wat er die dag is gezegd tijdens de masterclasses. Uiteraard gingen alle lezers met een goed gevulde goodiebag de deur uit. Zo kregen de lezers een gevulde Grazia shopper én nog 3 producten van BE Creative Make Up om zelf aan de slag te gaan met de producten!

Speciaal voor jou vind je hier een leuke selectie van de foto's van zaterdag. Klik hier als je alle foto's wil zien.