Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Maak kennis met Grazia's nieuwste columnist: Clay And Glow-oprichter Julia Veer

'Ik heb het allemaal gemanifesteerd'

Julia Veer (25) is ondernemer en de co-founder van Clay And Glow. Van Mascha Feoktistova en Monica Geuze: alle influencers zweren bij haar producten. Maar wie is het gezicht achter dit beauty-imperium? Vanaf deze maand neemt onze nieuwste Grazia-columnist Julia Veer je mee in haar spannende leven als beauty business woman. In Julia's eerste column vertelt ze hoe haar dromen realiteit werden.

De kunst van manifestatie

"De eerste bestellingen op de website, awards, samenwerkingen en deals met grote retailers als ICI PARIS XL; ik heb het allemaal gemanifesteerd. Ik ben ervan overtuigd dat dit een van de eerste stappen is die je moet zetten om je doelen te bereiken. Hoe groot of klein ze ook zijn. Want je hoeft niet altijd een droomhuis, droombaan of mega succesvol bedrijf te manifesteren. Het kunnen ook kleine dingetjes zijn waar je geluk uit haalt. Al is het een levering die op tijd moet worden geleverd zodat het product op tijd gelanceerd kan worden – dit is deze week nog gebeurd. Het is allemaal de kunst van manifestatie en ik beoefen het dagelijks."

‘The Secret’ van Valentijnsdag

"In het begin van mijn relatie met Randy, die ook mijn zakenpartner is, wilde ik voor Valentijnsdag heel graag eens een bloemetje van hem krijgen. Dat had ik nog nooit gehad en dat leek me nou zo cute. Een kleine uitdaging, want Randy is totáál niet romantisch, dus ik dacht dat ik dat waarschijnlijk nooit zou krijgen. Destijds was ik net aan het boek The Secret begonnen. Daarin werd aangeraden om te beginnen met het manifesteren van kleinere dingen in je dagelijks leven. Kleine stapjes, zodat je er feeling mee krijgt en er echt in gaat geloven. Dat heb ik gedaan en – geloof het of niet – op 14 februari kreeg ik een flinke bos rozen met aardbeien (mijn favoriet). Toen wist ik: het werkt!"

Van droom naar werkelijkheid

"Door dat soort kleine momenten, en de boeken die ik over het onderwerp ging lezen, begon ik er steeds meer in te geloven en ging ik het ook steeds meer inzetten op grotere schaal. Zo schreef ik – ver voordat ik Clay And Glow oprichtte of überhaupt wist dat ik een skincaremerk wilde opzetten – op wat ik met mijn onderneming wilde bereiken: 'Ik wil duizenden mensen goed in hun vel laten voelen en mijn merk in grote winkels zien liggen'."

Nee heb je, ja kun je krijgen

"Toen ik eenmaal een paar jaar later Clay And Glow lanceerde en een aantal keer 'nee' hoorde van grote retailers, maakte ik in juli 2019 (toen we net twee maanden bestonden) een foto in ICI PARIS XL met het idee van: ooit zullen mijn producten hier liggen. En précies een jaar later waren Randy en ik in diezelfde ICI PARIS XL-winkel content aan het maken omdat onze producten in augustus 2020 in de schappen van alle filialen kwamen te liggen. Bizar toch, hoe snel het dan kan gaan?!"

Visualiseren én doen

"Het manifesteren gaat hand in hand met het voor je zien hoe het zal zijn én er ook echt in geloven. Mijn tip? Visualiseer hoe het voelt als je je doel hebt behaald en maak vervolgens een stappenplan voor wat je dagelijks gaat doen om dit doel te bereiken. Dat deel is minstens zo cruciaal, want je kunt visualiseren en manifesteren wat je maar wil, maar zonder actie kom je nergens."

"Tot de volgende keer, waar ik het ga hebben over mijn keerzijden van ‘succes’. Waar ik tegenaan loop en ik nooit van had gedacht dat dat een uitdaging zou worden."

Beeld: Clay and Glow, privébeeld Julia