Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

American Apparel showt modellen zonder tepels

American Apparel weet wel hoe ze de klant moeten wegjagen. Voor de zoveelste keer ligt het merk onder vuur. Onlangs werd...

American Apparel showt modellen zonder tepels

American Apparel weet wel hoe ze de klant moeten wegjagen. Voor de zoveelste keer ligt het merk onder vuur. Onlangs werd het nog op de vingers getikt voor een te gewaagde advertentie met jong ogende modellen die veel te sexy waren afgebeeld. Deze keer gaat het om de online catalogus. In het lookbook van het veel besproken Amerikaanse label zijn de tepels en het schaamhaar van de lingeriemodellen plots verdwenen. En daar zijn veel mensen niet over te spreken.

Oeps

Het is het werk van de nieuwe CEO Paula Scheinder (de vorige baas Dov Charney werd de laan uitgestuurd nadat er meerdere klachten tegen hem werden ingediend vanwege de seksistische campagnes). Die wellicht net iets te enthousiast te werk ging. Met deze actie wilde ze de seksistische toon waarmee het merk steeds geassocieerd wordt tegengaan. Maar helaas, hoe goed ze het misschien ook bedoeld heeft, vrouwenbewegingen vinden het maar niets.

Free the nipple

De #freethenipple-beweging vindt het een enorme stap achteruit. "American Apparel neemt het vaak op voor de homobeweging. Ze zijn op zoveel vlakken progressief, maar de gelijke behandeling van vrouwen blijft een heikel punt en dat is jammer", zegt Michelle Lytle aanhanger van de beweging.

Beeld: American Apparel