slogan

BN'ers woedend om advertenties

Stapt Waylon over op een 'Bitcoin-carrière'? Volgens Facebookadvertenties wel. "Grote onzin", zegt de zanger: "Het is nep!"

Waarschuwing

Waylon is boos, net als Alexander Klöpping en Ruud Feltkamp. Hun foto’s en faux testimonials worden gebruikt in advertenties voor Bitcoin- bedrijfjes; gekloonde pagina’s van serieuze nieuwsmedia brengen groots berichten over de financiële successen van de BN’ers.

En het mooie is: ook jij kunt flink cashen! Nou ja, in werkelijkheid is het vooral kassa voor de oplichters. Want Nederlanders trappen massaal in de online marketingstunt. "Het enige dat ik kan doen, is mensen waarschuwen: trap er niet in!" aldus Waylon.

Lees ook: Hebben Bibi Breijman en Waylon héél groot nieuws?

Fake advertising

Waylon is niet de enige. Sylvie Meis belandde in het verleden ongewild en nietsvermoedend in lingerie op posters van een Belgische swingersclub en ook influencer Angela Onuoha (@curlbellaa) kreeg te maken met fake advertising.

"Ik werd er door mijn volgers op geattendeerd dat mijn foto op AliExpress staat. Op die foto draag ik mijn natuurlijke kroeshaar in een staart, maar de foto stond als openingsbeeld bij haarstukjes à 36 tot 52 euro, afhankelijk van de lengte. Heel vervelend."

Het hele artikel lees je in de nieuwe Grazia, die nu in de winkel ligt.

Tekst: Agnes Hofman, Beeld: BSR