6x Gezond voedsel waar je juist honger van krijgt

Zelfs als je de tijd neemt om in de drukke ochtend een gezond ontbijtje naar binnen te werken, kun je een paar uur later...

Lees ook

Zelfs als je de tijd neemt om in de drukke ochtend een gezond ontbijtje naar binnen te werken, kun je een paar uur later alweer met een knorrende maag voor het snoepautomaat staan. Je hebt het misschien nooit geweten, maar deze healthy foods zorgen er juist voor dat je honger krijgt!

Knorrend buikje

Er zijn een aantal gezonde producten waarvan jij waarschijnlijk niet wist dat je er juist trek van kreeg. Wij hebben ze even voor je op een rijtje gezet.

1. Volkorenbrood
Brood, zelfs de volkoren soort, is extreem hoog in de glycemische index en zal je bloedsuiker zelfs meer laten stijgen dan een Snicker.

2. Droge ontbijtgranen

Zelfs een stevige en gezonde versie van ontbijtgranen houden het verzadigde gevoel niet lang vast. Ondanks dat ze helemaal vol zitten met granen, vezels en vitaminen. Als je voedsel eet waar water in zit, zal dat meer vullen dan die droge cornflakes, bijvoorbeeld. Wat je beter kunt doen is je focussen op voedsel met een hoog watergehalte, zoals gekookte havermout of overnight oats met bijvoorbeeld amandelmelk. Dit vult een stuk beter.

3. Fruit

Fruit mag dan heel gezond zijn, het zal je eetlust niet onderdrukken. Fruit bevat zowel fructose en glucose, die geen signaal af zullen geven om insuline aan te maken, waardoor je eetlust weer op komt spelen.

4. Yoghurt

Yoghurt lijkt een goede keuze voor je ontbijt: een scala aan eiwitten, calcium, en goede bacteriën voor de spijsvertering en immuniteit komen je lichaam binnen. Toch zal deze magere substantie niet het gevoel aan je lichaam geven dat je vol zit. Als je er alleen al wat walnoten aan toevoegt, krijgt je lichaam door dat je ergens op aan het kauwen bent, en dat je wel degelijk iets binnenkrijgt.

5. Groene smoothies

Groene smoothies zitten boordevol groentes en andere gezonde ingrediënten. Het is dus onwijs gezond voor je! Echter krijgt je lichaam, na het opslurpen van dit goedje, niet het idee dat het verzadigd is. Je lichaam wil iets te kauwen hebben. Na deze smoothie wil je waarschijnlijk nog iets knabbelen, terwijl je toch echt al die calorieën uit je smoothie binnen hebt gekregen.

6. Salades

Een salade is niet te missen in een gezond en gevarieerd dieet. Je hoort ons dan ook echt niet zeggen dat je hiermee moet stoppen! Het is alleen wel zo dat salades niet goed vullen. Als je je salade combineert met eiwitten, zoals zalm, kip of kalkoen, en wat gezonde vetten zoals avocado, zal het een stuk beter vullen!

Lees ook: Wil afvallen maar niet lukken? Dit zou de reden kunnen zijn

Bron: Marie Claire, Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook