Marco Borsato stond deze week volop in de schijnwerpers. Niet alleen bracht hij zijn nieuwe album Thuis uit, ook werd een speciale uitzending van RTL Late Night voor hem gemaakt. Dat laatste kon alleen niet iedereen waarderen…
Marcoting
Ondanks dat de speciale uitzending goed was voor maar liefst 1,2 miljoen kijkers, lieten vele kijkers weten het een enorm overdreven gedoe te vinden.
Van doorzichtige 'marcoting' tot aan een uurtje kritiekloze tv: op social media viel de uitzending rondom de zanger lang niet bij iedereen in de smaak.
Verkeerde snaar
Vooral het gedeelte over de mindere financiële periode in zijn leven, schoot bij veel kijkers enorm in het verkeerde keelgat. Zij hielden zich dan ook niet in via Twitter.
"Volgens Humberto Tan heeft Marco een 'ka-periode' gehad. Later heeft-ie die Ford ingeruild voor 'n Opel" en "Hij kon z’n tuinmannen niet meer betalen. Dit wordt ooit verfilmd denk ik zo’n heftig verhaal" is dan ook slechts een greep uit de vele reacties.
Positieve reacties
Toch waren er ook nog kijkers die de uitzending én uiteraard zijn album wel geslaagd vonden. "De aller aller aller beste artiest van Nederland met zijn eigen #rtllatenight special! Wat een enorme giga held en wat een fantastisch mens!", aldus een fan.
Gelukkig maar…
Lees ook: Zó zien de kinderen van Marco Borsato er nu uit
Dus je brengt een nieuwe plaat uit en besluit jezelf tot een soort heilige te verklaren en een talkshow exclusief bij je thuis uit te nodigen. Doorzichtige marcoting. #rtllatenight #rtlln
— Merel Morre (@MerelMorre) 17 november 2017
Wat zou Marco nou betalen voor dat uurtje kritiekloze tv (plaatje pluggen/ reclame maken) in z’n woonkamer? Ik hoop veel. Heel veel. Wat een kots dingetje #rtllatenight
— Nanette (@zaligzoet) 17 november 2017
Zanger Rinus heeft ook 'n nieuw album. Ik houd m'n hart vast voor de #rtllatenight van volgende week vrijdag…
— Henk de Bot (@Bontenbal) 17 november 2017
Beeld: Twitter, ANP