Chanel gaat naammisbruikers aanklagen

“Een verzoek aan moderedacteurs, adverteerders en andere goedbedoelde mensen die de naam Chanel verkeerd gebruiken: Chan...

“Een verzoek aan moderedacteurs, adverteerders en andere goedbedoelde mensen die de naam Chanel verkeerd gebruiken: Chanel was een ontwerpster, een uitzonderlijke vrouw die tijdloze mode maakte. Chanel is een moderne elegantie in couture, draagbare kleding, accessoires, horloges en sieraden. Chanel is ons geregistreerde handelsmerk voor parfums, cosmetica, kleding, accessoires en andere prachtige dingen.”

“Hoe beroemd onze stijl ook is, een jasje is geen ‘Chanel-jasje’ tenzij het van ons is, en vesten van andere ontwerpers zijn niet ‘Chanel van nu’. Ook al voelen we ons vereerd met termen als ‘Chanel-issime, Chanel-ed, Chanels en Chanel-ized’, doe het alsjeblieft niet. Onze advocaten straffen dit absoluut af. Wij nemen ons handelsmerk serieus. Bedankt, Chanel, Inc”, aldus het modemerk.

“Ze bewaken hun merk. Ze moeten het wel doen, ze hebben dan bewijs dat ze hun merk goed beschermen, voor het geval er ooit een rechtszaak komt. Zonder bewijs verliezen ze hun geloofwaardigheid,”  aldus Anne Sterba, één van de advocaten van Rothwell, Figg, Ernst & Manbeck. Sterba legt uit dat startende en nieuwe ontwerpers ook juist aangeklaagd willen worden, in verband met publiciteit. Dit kan de naam van de gevestigde merken echter wel schaden.

Laatste nieuws