Waarom iedereen het over deze reclame van het Rode Kruis heeft

De één vindt het filmpje met Penoza-acteurs Carmen en Berry belachelijk, de ander vindt dat het de Gouden Loeki van 2017 verdient.

De nieuwe reclame van het Rode Kruis is volgens velen nu al de Gouden Loeki van dit jaar waard, maar desondanks is er ook enige kritiek te horen. Zo blijkt uit de vele reacties op social media.

Reanimatie

Penoza-acteurs Monic Hendrickx en Loek Peters spelen de hoofdrol in de reclame waarbij ze iemand afpersen, wiens hart het op geen gegeven moment begeeft. Omdat de twee topcriminelen dan nog niet weten waar het 'spul' is, besluiten ze om de beste man te reanimeren.

Commotie

Hoewel de reclame dus met een dikke knipoog is gemaakt, kan niet iedereen de inmiddels bekend reclamespot waarderen.

"Wow! Als het Rode Kruis geweld gaat verheerlijken met een 'knipoog'" en "Belachelijk! Een tv-serie gebruiken waarin de onderwereld verheerlijkt wordt om iets aan de man te brengen keur ik ten zeerste af!" is dan ook slechts een greep uit de negatieve reacties.

Aandacht

Gelukkig zijn er ook velen die juist wél over het filmpje te spreken zijn. "Als verpleegkundige op een hartbewaking, heb ik ontzettend moeten lachen om dit filmpje. Mooi gemaakt met een goed doel…".

Hoe je het ook went of keert: het doel van het Rode Kruis om aandacht te krijgen voor deze belangrijke zaak is in ieder geval geslaagd. Bekijk het filmpje hieronder.

Lees ook: Interpolis komt met heftige reclame

Beeld: Facebook, iStock

Laatste nieuws