slogan

Shocking: vrouw verliest oog door een glitter

Waarschijnlijk heb je een glitter nog nooit als een dodelijk wapen gezien, maar dit vrolijke vlokje kan meer schade aanrichten dan je denkt. Erica Diaz heeft vreselijk letsel aan een glitter overgehouden, en dat wens je je ergste vijand niet toe! 

Glitter & glamour

Glitters om mee te knutselen zijn dan ook absolúút niet bedoeld om dicht bij het oog te houden. (Tenzij het in oogmake-up zit verwerkt, natuurlijk) Erica had net geknutseld met haar dochter, en was bezig om alle glitter weg te poetsen. Op dat moment kwam er per ongeluk een glitter in haar oog terecht. Dit glittertje sneed in haar hoornvlies en creëerde een ernstige infectie aan haar oog. Dit heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Erica helemaal blind is geraakt aan dat oog. 

Blindheid

Sinds toen heeft Erika twee mislukte hoornvlies transplantaties moeten ondergaan, en heeft ze verschillende druppels, injecties en antibiotica gehad. Door al deze behandelingen kreeg ze ook nog eens een flinke bloedvergiftiging, waardoor de dokters noodgedwongen haar hele oog moesten verwijderen. Nu draagt ze een prothese op de plek van haar oog. 

Erika's boodschap: Ga voorzichtig om met glitters, want ze zien er misschien leuk uit, maar het is niet iets om mee te spelen. 

Bekijk de vreselijke foto's HIER, HIER en HIER

Lees ook: Dít is wat er echt gebeurt als je je telefoon niet op vliegtuigmodus zet in een vliegtuig 

Bron: Cosmopolitan UK, Beeld: iStock


,