slogan

Herken jouw buiktype en lees hoe je hem strak krijgt

Hoe sportief je ook bent, soms wil dat buikje maar niet weg. Iedereen heeft een andere buik en zou zich zich dus op andere buikspieroefeningen en eetgewoonten moeten focussen. Je kunt sit-ups doen tot je een ons weegt, maar als je weet welk buiktype je hebt, kun je een stuk makkelijker je doelen behalen. Buikspierentraining.nl helpt ons op weg naar deze killer body. 

1. Zwembandje 

Bij dit buiktype heb je eigenlijk een splitsing in je buik. Als het ware heb je twee grote vetrollen die je buik in tweeën splitsen. De onderste vetrol vormt een soort zwembandje om je middel. Mensen met dit type buik hebben vaak een kantoorbaan en zitten uren achter hun bureau. Ze eten vaak te veel suiker en eten veel koolhydraten met weinig voedingswaarde zoals wit brood en pasta. Ook drinken ze vaak regelmatig alcohol.

Hoe krijgen we dit buikje weg?

Matig alcohol gebruik. Alcohol wordt namelijk omgezet in suiker en gaat direct naar je middel. Ook zorgt het ervoor dat het verbranden van ander lichaamsvet stopt tot de alcohol is uitgewerkt. Vermijd snacks, eet gezonder en baseer je maaltijden op gezonden producten. Combineer goede vetten zoals avocado en vette vis met eiwitten. Train regelmatig je buikspieren en maak een oefenschema.

2. Stressbuikje

Dit is een beetje een opgeblazen buikje. Vaak hebben mensen met deze buik een drukke baan of een stressvol bestaan. Hierdoor zou je onbewust het hormoon cortisol aanmaken. Dit is een stresshormoon wat je lichaam zou stimuleren om buikvet aan te maken. Als je stress hebt, sla je vaak sneller maaltijden over om vervolgens daarna naar iets makkelijks en ongezondst te grijpen. Ook dranken met cafeïne helpen niet echt bij aan de killer body van deze mensen.

Hoe krijgen we dit buikje weg? 

Probeer langer te slapen. Als uitslapen niet kan, probeer dan eerder te gaan slapen. Probeer buikspieroefeningen te combineren met ademhalingsoefeningen. Drink kamille thee, voor een rustgevend gevoel of groene thee in plaats van koffie.

3. Laag buikje

De bovenkant van je buik is slank en aan de onderkant heb je een buikje die je maar niet weg krijgt. Dit zijn vaak mensen met een drukke carrière of moeders. Soms zijn dit échte fanatieke sportschool bezoekers, maar door je aan hetzelfde eten vast te houden of het verkeerde dieet, verdwijnt dit buikje niet.

Hoe krijgen we dit buikje weg? 

Als je dit buikje weg wilt krijgen, kun je het beste meer variëren in je buikspieroefeningen en een gevarieerd schema maken waarin alle buikspieren aan bod komen. Goede voeding is heel belangrijk. Zorg dat je genoeg vezels eet, want dit is goed voor de spijsvertering en dat zal weer helpen bij je lage buikje.

4. Het moederbuikje

De naam zegt het eigenlijk al, maar dit zijn moeders die vaak weinig tijd hebben voor zichzelf. Dit zijn eigenlijk gewoon overgebleven zwangerschaps kilo's.

Hoe krijgen we dit weg? 

Visolie vermindert het vet vasthoudende hormoon en versterkt het vet verbrandend hormoon. Probeer het gebruik van omega-3-supplementen geleidelijk op te bouwen tot twee capsules per dag. Probeer genoeg gezonde vetten te eten zoals noten en avocado.

5. Opgeblazen buik

Ook deze naam zegt het al. Deze mensen hebben gek genoeg 's ochtend wel een platte buik. Naarmate de dag wordt de buik opgeblazen door gas en slechte spijsvertering. Dit komt vaak door slechte voeding.

Hoe krijgen we dit weg? 

Een goede ademhaling kan grote invloed hebben. Begin de dag met wat ademhalingsoefeningen. Experimenteer met verschillende voedingspatronen om te kijken wat voor jou het beste werkt. Dit zal je opgeblazen buik al plat maken, maar voor de gespierde buik moet je het combineren met buikspier oefeningen.

Onthoud: Met alleen buikpieroefeningen krijg je geen strakke buik. Gezond eten, genoeg bewegen en de buispieroefeningen erbij. Cliché, maar echt waar. Wil jij ook je buikspieren trainen? Kijk dan op www.buikspierentraining.nl

Lees ook: Doen: Victoria's Secret workout 

Beeld: Sanoma Beeldbank

 

 

 

 

 


,