slogan

Door deze Netflix-docuserie durven mensen niets meer te kopen

Netflix's docuserie Broken vertelt de waarheid achter de meest gebruikte producten ter wereld. En die waarheid is alles behalve mals...

Documentaire

Broken is een vierdelige-serie met ieder afleveringen van een uur. Iedere episode wordt er een andere industrie aangepakt waarin problemen besproken worden. 

Daarnaast komen er mensen aan het woord, die vertellen hoe een desbetreffend product uit de industrie impact heeft gehad op hun persoonlijke leven.

Lees ook: Zien: de trailer van To All The Boys I've Loved Before 2 is er eindelijk

Afleveringen

Vooral de Make-up Mayhem-aflevering wordt als heftig ervaren. Hierin wordt aangetoond dat nagemaakte producten ontzettend gevaarlijk kunnen zijn. Grote retailers als Kylie Cosmetics maken namelijk gebruik van een marketingtechniek waarbij het aanbod ontzettend schaars is. Wat soms tot gevolg heeft dat mensen nep-producten kopen die erg gevaarlijk zijn.

Een klant legt uit wat haar is overkomen toen ze maar geen lippenstift van Kylie kon scoren en uiteindelijk een exemplaar op eBay kocht. Haar variant bevatte superlijm waardoor ze haar lippen niet meer van elkaar kreeg...

Bron: Cosmopolitan | Beeld: Confessions of a Shopaholic


,