slogan

Déze 4 dingen kun je beter niet doen na je workout

Lekker naar de sportschool om wat calorieën (van je stiekem gesnoepte bonbonnetjes) te verbranden, of om gewoon lekker in beweging te zijn? Het kan soms heerlijk zijn om even te sporten, even je hoofd leeg te maken. Maar er zijn verschillende manieren waarop je al dat harde werk in de sportschool zo weer weggooit. Deze vier dingen kun je beter niet doen na het sporten:

1. Sportkleding aanhouden

Na het sporten thuiskomen en toch nog even met je nieuwe sportoutfit door huis wandelen? Niet verstandig. Ondanks dat we het niet willen, van een goede workout kan het zijn dat je toch wat vochtig wordt onder je oksels, ook al ruikt het natuurlijk naar Chanel. Hierdoor koelt je lichaam na het sporten enorm af en kan je een verkoudheid oplopen. Zorg er dus voor dat je direct na het sporten je sportkleding bijvoorbeeld verwisseld door je zachtroze nachtjapon. 

Lees ook: Wat is beter: 's ochtends of 's avonds sporten?

2. Direct op de bank gaan zitten

Hoe fijn het soms ook is om direct na het sporten op de bank te ploffen, is het niet goed voor het herstel van je lichaam. Je kunt beter een lichte inspanning blijven doen. Dus loop lekker rond en deel bijvoorbeeld je overvolle kledingkast opnieuw in.

3. Niet direct eten na je workout 

Het is het beste om ongeveer 20-30 minuten na je workout wat te eten. Ook is het belangrijk om gehydrateerd te blijven en dus veel water te blijven drinken. Kies voor een gezonde snack met proteïne en koolhydraten voor het beste lichamelijke herstel.

4. Je gaat zwaar werk verrichten

Na je workout zijn je spieren vermoeid, helemaal als je niet veel hebt gegeten en hebt gedronken. Zorg er daarom voor dat je je spieren rust geeft.

Bron: Marie Claire | Beeld: BSR


,