slogan

Trending: De groene momfluencer

De groene momfluencer gebruikt wasbare luiers en dierproefvrije babyproducten. Journalist en groene moeder Vanessa Oostijen neemt de trend onder de loep.

Momfluencer

Hartjes, opgestoken duimen en duizend-nog-wat likes onder een recente post van Nina Pierson, waarin de onderneemster slash momfluencer een lofzang afsteekt over wasbare luiers. En Romy Boomsma vertelt in een van haar posts over een babyolie voor haar zoontje: "De keuzes die ik maak zijn bewust en worden steeds bewuster. Op deze manier hoop ik dat het tot nadenken aanzet over wat je gebruikt."

Nina Pierson, Romy Boomsma, Marije Braber, de zussen Tessa en Sanne Hop: allemaal momfluencers voor wie het maken van bewuste keuzes een lifestyle geworden is. Voor hun mini’s geen fast fashion, maar duurzame labels en met zorg gekozen schone en dierproefvrije verzorgingsproducten.

Verschil

Maar hoe maken deze momfluencers nu het verschil? Nina Pierson: "Ik ben fan van het ‘butterfly effect’. Misschien is de impact van jou als individu onder de streep verwaarloosbaar, maar wellicht inspireer je tien anderen ook een duurzame keuze te maken. En die tien anderen inspireren op hun beurt weer tien anderen." Zelf deed ze haar ervaring in kleine stapjes op. "Het is echt een proces geweest. Het hoeft ook zeker niet geforceerd of 100 procent perfect, maar de intentie is al genoeg en beetje bij beetje werk je aan een duurzame lifestyle met ruimte voor imperfecties, anders is het voor niemand haalbaar."

Waar deze momfluencers nog als kritiek krijgen dat hun lifestyle vooral voor de rich and famous is weggelegd – wasbare luiers zijn tenslotte een diepte-investering, net
als dat een duurzaam dieet nogal wat aanpassingen vraagt – verdienen ze alle lof voor het feit dat ze onze ogen openen voor de vraag: in wat voor een wereld willen we dat onze kinderen opgroeien?

Lees de rest van het artikel in de nieuwste Grazia KIDS.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Nina Pierson (@ninapierson) op

Tekst: Vanessa Oostijen, Beeld: iStock