slogan

‘Ik kijk door de ogen van mijn kinderen naar fashion'

Moeite met werk-privébalans? Ondernemende moeder Charlotte Varossieau (42) bouwde haar succesformule juist rondom haar kinderen. Wij spraken haar over het opzetten van SuperRebel Kids-Gear samen met haar man Lodewijk en de invloed van haar drie kinderen Lode (14), Valentijn (11) en Coco (6).

Spontaan

"Het grappige is: SuperRebel Kids- Gear is spontaan op mijn pad gekomen. Mijn man heeft een reclamebureau, Super- Rebel. Eén van zijn zakenrelaties zag het logo – een duiveltje – en zei: ‘Dat zou leuk zijn als label voor stoere kinderkleding.’ We gingen er samen mee aan de slag. Mijn eigen kinderen hebben ieder een sterke mening over hun kleding. Ze dragen alleen wat ze zelf tof vinden. Zo is een complete outdoorcollectie ontstaan, inclusief jacks en skipakken. Veel zwart, wat mijn oudste graag draagt. En felle kleuren voor onze middelste en prints als leopard waar Coco van houdt."

Wennen

"Voor mij was het even wennen, omdat ik tassenmerk Antichic al had, met honderd verkooppunten in Nederland. Nu verkoop ik dat label bewust alleen online, om het overzichtelijker te houden. Want het bleek erg leuk om door de ogen van mijn kinderen naar fashion te kijken. Daar ligt de focus nu voor mij. Ik selecteer de kleuren, materialen en stijlen voor nieuwe collecties – we werken anderhalf jaar vooruit – en ga dan zitten met de Jolo Fashion Group. Zij maken de tekeningen en produceren de lijn. Er zijn veel technische eisen bij outdoorgear, zoals waterdichtheid. Fijn als specialisten dat oppakken. Het bedrijf van mijn man doet onze marketing en ik zit met het label in zijn pand met kantoor en showroom."

Moederschap

"Mensen vragen vaak of we elkaar niet te veel zien op een dag, maar dat valt erg mee. Als ik Lodewijk ’s avonds zie, heb ik hem juist veel te vertellen. Nee, ik betrek hem niet overal bij. Ik hou de tekeningen af en toe bij hem weg, haha. Hij wil namelijk soms zijn stempel op een ontwerp drukken, maar als hij de samples in handen heeft, geeft hij me altijd gelijk. Eenmaal thuis gaat het werk dus door. Als ik wakker word, is er al mail uit China. Daar geniet ik van, van de dynamiek. Juist in combinatie met het moederschap."

Lees de rest van het artikel in Grazia KIDS, die nu in de winkel ligt.

Tekst: Agnes Hofman, Beeld: iStock