slogan

Alles wat je moet weten over de mini-me dressing trend

Jij in Gucci, je kind in Gucci. Overdreven? De modehuizen vinden van niet, zij omarmen de mini-me dressing trend.

Kinderlijn

Van Balenciaga tot Vetements, elk zichzelf respecterend modehuis stampt in rap tempo een kinderlijn uit de grond. Tot zover niets nieuws, Baby Dior zag immers al het daglicht in 1967. Het grote verschil zit hem in de ontwerpen. Waren die voorheen tijdloos en klassiek als het om kindermaatjes ging, nu draait het er vooral om dat je je kleine spruit in een kopie van de volwassen runway look kunt hullen. Zo komt Chlóe dit seizoen met een fluwelen bomberjas vol paardenborduursels en suède enkellaarsjes die matchen met de volwassen exemplaren.

Big business

Je kind kleden naar volwassen voorbeeld is big business. De drijvende kracht achter deze beweging? Millennial ouders en hun liefde voor social media. Moschino’s creative director Jeremy Scott legt uit: “Jonge ouders zijn gek op social media. Ze posten en scrollen zich suf. Celebs en influencers laten er hun leven zien en ja, daar horen ook hun kinderen bij. Daarbij wensen ze geen offers te hoeven maken op het vlak van esthetiek. Zij als ouders stijlvol gekleed? Dan het kroost ook. Alsof hun kinderen een verlengstuk zijn van hun eigen, coole zelf.”

Lees de rest van het artikel in de KIDS special.