slogan

Viktor & Rolf ontwerpen Bugaboo

Na Missoni, Marc Jacobs en Bas Kosters is het de beurt aan het excentrieke ontwerpersduo Viktor & Rolf om de hand te leggen aan een ontwerp voor Bugaboo’s ‘My First Car’.

”De samenwerking met Bugaboo was voor ons een creatieve uitdaging, omdat het buiten ons directe ontwerpgebied valt. Dit is interessant omdat je anders over objecten gaat nadenken, waardoor we de ‘My First Car’ Bugaboo voor ogen kregen – een luxueus en innovatief voertuig wat het ultieme is in mobiliteitsdesign. Er ontstaat een lichte en ironische twist wanneer deze Bugaboo de straat op gaat – we houden van het idee dat elk designobject transformeerbaar is”, aldus V&R.

Het design bestaat uit de nieuwe Bugaboo Cameleon3 en een bijpassende voetenzak. Het duo heeft herkenbare en typerende autokenmerken aan de Bugaboo Cameleon3 toegevoegd. De op maat gemaakte wagen is uitgebracht in een mono-colour cool grijs chassis, authentiek grijze autosportstof, leerachtige zonnekap en stuurbekleding, waarvan de duw- en draagbeugel met de hand zijn gestikt. Door de zogenaamde achterruit van de zonnekap kun je naar je kind kijken terwijl het van het uitzicht geniet. De achterwielen van ‘My First Car’ zijn exclusief uitgerust met zilverkleurige velgen en het iconisch Viktor&Rolf embleem. Zowel de voetenzak als de achterkant van de wieg hebben een custom-made kentekenplaat met ‘bb – hearts – V&R’.

Vanaf september 2012 zijn de Bugaboo Cameleon3 by Viktor&Rolf (€1500) en de voetenzak by Viktor&Rolf (€150) wereldwijd voor een jaar verkrijgbaar bij geselecteerde winkels zolang de voorraad strekt.