slogan

Oh no! Van dit ASOS nieuws ga je niet blij worden

We all love ASOS. De webshop met een enorm aanbod aan keuze neemt gemakkelijk een paar uur van jouw tijd in beslag, maar voor de fanatieke shoppers is er slecht nieuws. De winkelketen gaat alle mensen registreren die regelmatig retourneren. Nooo!

Winkelmandje vol

Een winkelmandje vol bestellen en de helft weer terugsturen, dat is erg herkenbaar voor vele vrouwen. Bij twijfels over de maat, bestel je ze alle twee. Een leuke jas gespot, maar niet zeker of het jouw staat? Gewoon bestellen en uitproberen. De snelle levering van ASOS en het gratis mogen retourneren, maakt het heel simpel én verleidelijk. Maar in een onderzoek deed de retailer een schokkende onthulling. 

Lees ook: Door Meghan Markle wil iedereen dit ASOS product nu hebben

Groot probleem

Resourceplanningplatform Brightpearl ondervroeg zo'n 200 winkels in Engeland naar hen grootste probleem. Veel winkels, waaronder ook ASOS, gaven aan dat veel items snel na aankoop, geretourneerd worden. ASOS gaf toe dat ze van plan zijn om de mensen die regelmatig retourneren, te monitoren en zelfs hun social media zullen checken om te zien of de klant de items gedragen heeft. 

Vermoedens

Gelukkig hoef je je niet gelijk zorgen te maken wanneer je vijf jurken bestelt en er vier weer terug stuurt. Aan Cosmopolitan UK vertelt ASOS dat ze alleen controleren als er vermoedens zijn van fraude. 

Bron: Marie Claire UK Beeld: BSR