slogan

Moncler werkt samen met acht ontwerpers en komt met nieuwe variant op het donsjack

De show van Moncler is een van de highlights van Milan Fashion Week. Het Frans-Italiaanse outerwearmerk opende deze week de modeweek met de onthulling van het maandelijkse ‘Genius’-initiatief.

Presentaties

Creative director Remo Ruffini wil met dit initiatief een eind maken aan de presentaties tijdens de modeweken die slechts twee keer per jaar plaatsvinden, door iedere maand een collectie te lanceren. De collecties worden samengesteld door een team van acht verschillende designers onder leiding van Valentino’s creative director Pierpaolo Piccioli.

Lancering

De acht ontwerpers, waaronder de ontwerpers Simone Rocha en Craig Green en Kei Ninomiya, lichtten alvast een tipje van de sluier op tijdens Milan Fashion Week. Ze kregen allemaal carte blanche, maar moesten in het achterhoofd houden en ervoor zorgen dat het ontwerp nog steeds als een warme jas zou functioneren. Vanaf de zomer volgt iedere maand een lancering.

Lees ook: MFW: waarom iedereen het heeft over deze bijzondere Gucci show

 

#MONCLERGENIUS THE FUTURE STARTS NOW.

Een bericht gedeeld door Moncler (@moncler) op