slogan

Modemerk Pinko gaat voor een groenere toekomst

Duurzaamheid en mode; gaat dat samen? De meest vervuilende industrie is toe aan een update waarin duurzaamheid op de eerste plaats komt. Je kan dus gerust zeggen dat onze oren beginnen fluiten als we horen dat naast andere grote modemerken ook het Italiaanse modemerk Pinko zich te focust op een groenere aanpak met hun #StartWithATree-project.

Eco-friendly

Voor hun nieuwe samenwerking met TREEDOM, de enige website waar je wereldwijd een boom kan planten en de groei ervan kunt volgen, richten ze dit jaar nog het Pinko Forest op. Voor dit project zullen zo'n tienduizend mango, bananen, macadamia, Afrikaanse kersen-en avocadobomen geplant worden. 

Het initiatief zal niet alleen een positieve impact hebben op de natuur en z’n omgeving, maar ook de lokale bevolking zal er letterlijk de vruchten van kunnen plukken door de werkgelegenheid die gecreëerd zal worden.

Sociale belofte

Hoe Pinko de actie zal boosten? Ze ontwierpen in samenwerking met een tech lab een exclusief T-shirt, gemaakt van Italiaans, organisch katoen dat ook eco-friendly verpakt wordt en zal zorgen voor de verspreiding van deze mooie boodschap. Het gaat om een minimalistisch t-shirt met opschrift waarbij de drager van het shirt uitdaagt om de ‘gaten’ in te vullen met hun eigen ‘sociale belofte’. 

En ook Grazia zorgt mee voor de positieve impact op de toekomst van onze planeet met deze actie te steunen. Hieronder zie je hoofdredacteur Annelies en Fashion Director Cara in hun #StartWithATree-shirt tijdens Milaan Fashion Week.

Beeld: Pinko