slogan

Meghan Markle ontwerpt kledinglijn

Naast actrice, hertogin en beschermvrouwe, mag Meghan Markle ook ontwerpster op haar cv zetten. Voor de stichting Smart Works is de 37-jarige aan het ontwerpen geslagen en heeft ze samen met een aantal merken kleding ontwerpen.

Sollicitatie

Ondanks dat ze voor het september issue van de Britse Vogue gasthoofdredactrice is, is Meghan heus niet opeens van plan een carrière in de mode-industrie te beginnen. De kledinglijn die ze onder anderen met bestie Micha Nonoo en kledingmerken Jigsaw en M&S ontwierp, is namelijk speciaal bedoeld voor solliciterende vrouwen die het niet breed hebben.

De gratis kleding die hen wordt aangeboden wanneer ze een sollicitatie hebben, waren naar de mening van Meghan niet altijd even passend genoeg. En dus besloot ze haar handen uit de mouwen te steken.

Lees ook: 'Meghan en Harry gaan alweer verhuizen'

Gratis kleding

Inmiddels is er een mooie lijn aan geschikte werkkleding ontworpen. Wanneer jij een item uit deze collectie koopt, wordt eenzelfde item ook in de rekken van Smart Works gehangen.

Oftewel: hoe meer kleding er van de lijn verkocht wordt, hoe meer items uit de collectie gratis beschikbaar worden gesteld. Iets waar Smart Works erg blij mee is. "We floreren onder het beschermheerschap van de hertogin en kijken vol enthousiasme uit naar de plannen van dit najaar."

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Spotlight on: Smart Works We are proud to be supporting a very special initiative this autumn for @SmartWorksCharity! After quiet visits to Smartworks over the last year, The Duchess was moved by the impactful work being done by this non profit organisation that helps women into the workforce, equipping them with both the skills and clothes they need to feel job-ready. Throughout her visits she noticed that while the donations were plentiful, they were also notably a combination of mismatched items and colours which weren’t always the right stylistic choices or sizes that didn’t necessarily “suit” the job at hand: to make a woman feel confident and inspired as she walked into her job interview. As a result, launching this autumn, The Duchess will be supporting a collective to help equip the women of Smart Works with the key workwear essentials they need as they enter into the workplace. This initiative is supported by four generous brands who share the vision to empower the women of Smart Works to look and feel 💯 as they bravely venture in to what can often be a daunting environment for those who have been out of the job market. The brands have come together to work towards this united force for good, “[reframing] the idea of charity as community,” as The Duchess writes in a piece for this month’s British Vogue. They will follow the 1:1 model where an item from the collection purchased is an item shared with a woman of Smart Works because “not only does this allow us to be part of each other’s story; it reminds us we are in it together.” For more information on how you can be part of another woman’s success story visit @smartworkscharity. Special thanks to: @JohnLewisandPartners, @MarksandSpencer, @MishaNonoo, @InsideJigsaw for supporting this very special organisation. And to find out more, read the September issue of @BritishVogue and stay tuned for more exciting updates this autumn. Photo©️SussexRoyal

Een bericht gedeeld door The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) op

 

 

 

Bron: RTL Beeld: Instagram, BSR