slogan

Meer bekend over faillissement SuperTrash

Olcay Gulsen maakte onlangs bekend dat haar modebedrijf SuperTrash failliet was verklaard. De curator van dienst meldt in zijn eerste faillissementsverslag dat het einde van het modemerk kwam door de slechte beleidskeuzes. Hierdoor is Olcay Gulsen ook haar eigen merknaam kwijt. 

'Keigoed' 

Al die jaren zou Olcay hebben gezegd dat het goed ging met het bedrijf. Zelfs nadat SuperTrash flink de mist in ging in 2015 door een nieuwe, meer volwassen doelgroep aan te spreken met de ST Studio-lijn, ging het naar eigen zeggen nog steeds 'keigoed' met het bedrijf. 

Niets bleek minder waar te zijn. Uit het eerste faillissementsverslag bleek namelijk dat de modeketen in 2017 een verlies draaide van ruim €2,7 miljoen. Het jaar daarvoor bedroeg het verlies maar liefst €8,4 miljoen. Het zou 'em vooral zitten in de slechte keuzes van de leiding, zoals het terugkopen van retailwinkels en de introductie van ST Studio.

Merknaam

Toch blijken er maar liefst tien biedingen uit te zijn gebracht op de boedel. Onduidelijk blijft wie uiteindelijk het bedrijf heeft gekocht. Wel weten we dat de mysterieuze investeerders €700.000 betalen voor het hernieuwde bedrijf.

Wat opvalt is dat naast SuperTrash en ST Studio ook de naam Olcay Gulsen is overgenomen. De 37-jarige Olcay geeft zelf aan niet betrokken te zijn bij de doorstart, wat inhoudt dat ze haar eigen merknaam kwijt is. 

Lees ook: Olcay Gulsen openhartig over heftige tijd

 

Een bericht gedeeld door SuperTrash (@supertrash.hq) op

Bron: Quote Beeld: Instagram, ANP


,