slogan

H&M lanceert 'pop-up en online'-merk Nyden

Big news! Na COS, Weekday, Cheap Monday, Monki, & Other Stories en Arket, voegt H&M een nieuw merk aan haar portfolio toe: Nyden. Een merk dat zich vooral richt op millennials en alleen online en tijdens pop-up events verkocht zal worden.

Millennail

Oscar Olssen, werkzaam bij H&M vanaf 2013, is verantwoordelijk voor de nieuwe lijn. Hij kwam met het idee om het merk te richten op de millennial; de generatie die geboren is tussen 1980 en 2000. Het label wil zich richten op mensen die veel belang hechten aan 'geloofwaardigheid, authenticiteit en persoonlijkheid' en zal in co-creatie met influencers worden ontworpen in Los Angeles.

De eerste influencers waar Nyden een samenwerking mee start zijn tattoo-artiest Doctor Woo en de Zweedse actrice Noomi Rapace.

Seizoensloos

Het zal gaan om een 'seizoensloos' merk, dat los van de modetrends in kleine collecties verkocht zal worden online of in pop-up shops. Het prijskaartje zal echter wat hoger zijn dan de andere H&M-labels, maar het blijft naar naar eigen zeggen 'betaalbare luxe'. Een exacte datum van de lancering is nog niet bekend.

Lees ook: Héél groot H&M nieuws!

 

Een bericht gedeeld door /Nyden (@wearenyden) op

Bron: Vogue, Fashion United Beeld: Instagram,