slogan

H&M komt met geweldig initiatief voor borstkankerpatiënten 

Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker onder vrouwen; één op de zeven krijgt het vroeg of laat. De maand oktober staat jaarlijks geheel in het teken van borstkanker en ook H&M komt daarom met een bijzondere collectie.

Collectie

De Zweedse modeketen lanceert de Close To My Heart-collectie, speciaal ontworpen voor vrouwen waar de borst(en) van geamputeerd zijn. Vrouwen die deze, soms reconstructieve, operatie hebben ondergaan krijgen te maken met een veranderende vorm van hun borst. Het kan daardoor moeilijker worden om een fijne beha te vinden. 

Lees ook: Deze jas van H&M wil iedereen hebben

ACS

De collectie bestaat uit drie verschillende stijlen beha’s: een t-shirt model, een sportbeha en één met kanten details. De lingerie is ontworpen voor vrouwen met protheses en moeten extra ondersteuning bieden. Ook vrouwen zonder protheses kunnen de beha’s natuurlijk gewoon dragen. De collectie is momenteel alleen online verkrijgbaar. De gehele opbrengst gaat naar de American Cancer Society.

Help borstkanker bestrijden

Enne, heb je ook al van kadoneren gehoord? Een initiatief van het KWF Kankerbestrijding, dat mensen steunt met deze verschrikkelijke ziekte. Het het werkt? Iedereen herkent het wel: wanneer je bijna jarig bent, heb je geen idee wat je wil hebben als cadeau. Hoe fijn is het eigenlijk om te beseffen dat je geen cadeauwensen hebt, omdat je al alles hebt? In plaats van een cadeau kun je nu een ‘kadonatie’ vragen voor kankeronderzoek.

Op www.kadoneren.nl kun je heel gemakkelijk een eigen kadonatie-pagina aanmaken. Door de link te delen stel je al je familie, vrienden en kennissen in staat om te kadoneren. Dat kan ook met contant geld. KWF Kankerbestrijding heeft een speciale kadonatiebox ontwikkeld waarin op het feestje geld gekadoneerd kan worden!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door W Korea Living & Kids (@w_livingkids) op

Bron: Marie Claire Beeld: iStock