slogan

DIESEL scoort met viral campagne

New York’s Canal Street staat bekend om zijn vele winkels met imitatieproducten van luxemerken. Voor wie een high-end tas wil maar er niet veel voor wil en/of kan betalen, is dit de place to be. Sinds kort kunnen DIESEL-fans producten van het merk ‘officieel nep’ aanschaffen.

DEISEL

DIESEL opent een pop-up store genaamd ‘DEISEL’. Het lijkt op een traditionele imitatieshop maar niets is wat het lijkt: het is écht van DIESEL! In de shop zijn t-shirts, sweatshirts, denim en caps te koop voor een niet al te duur prijsje. De nietsvermoedende kopers realiseerden zich natuurlijk niet dat zij eigenlijk een ‘echt’ DIESEL-item hadden gekocht. Het experiment werd vastgelegd op video.

DIESEL-oprichter Renzo Rosso legt uit: “We waren geïntrigeerd door de wereld van de vervalste cultuur en kwamen met het idee om er met een speelse en ironische manier mee om te gaan. Er is altijd een wereld met veel namaakspullen geweest, anders zouden we niet zo veel hebben moeten vechten om ons merk te beschermen. Maar: we willen mensen aanmoedigen hun onvolkomenheden te omarmen en vrij te zijn om te dragen wat ze willen. Stijlregels zijn er niet." 

Pop-upstore

DIESEL is niet het enige merk dat wel een actie als deze uithaalt. Alessandro Michele heeft samengewerkt met de artiest Gucci Ghost. Hij schilderde ‘Guccy’ over tassen uit de 2018 cruise collectie. Ook zijn er enkele ‘officieel neppe’ Vetements pop-up stores geopend, zoals in Seoul. Wil je een DEISEL-item scoren? Vanaf 13 februari zijn de DEISEL-items verkrijgbaar op deise... sorry, diesel.com.