slogan

Herkenbaar? Dit is waarom we steeds minder interesse in make-up hebben

Een likje foundation hier, een dot concealer daar; we smeren heel wat make-up op onze snoet. Toch blijkt uit onderzoek dat we steeds meer voor de au naturel look gaan en de make-up stash steeds minder wordt uitgebreid.

Sociale druk

Uit een onderzoek van Swisse Wellness blijkt dat 62 procent van de vrouwen tussen de 20 en 30 jaar stiekem helemaal klaar is met het aanbrengen van allerlei crèmes en beautyproducten op hun gezicht. En dat is toch opmerkelijk, aangezien de make-up tutorials nog steeds als paddenstoelen uit de grond schieten. Niet zo heel gek dus dat maar liefst 31 procent druk ervaart om meer en meer schoonheidsproducten te gebruiken. Want dat ene wondermiddel tegen wallen of die ene contourkit die je gezicht een stuk slanker maakt, die móet je natuurlijk gewoon in huis hebben. 

Lees ook: Zo veel spendeert een beauty-addict aan schoonheidsproducten

Natuurlijke producten

Althans, voor de meerderheid dus steeds minder. We raken namelijk steeds meer het vertrouwen in producten kwijt, omdat we uiteindelijk toch niet het beloofde resultaat terugzien. Dit komt ook mede omdat we niet weten wat er nou écht in producten zit, en de vraag naar natuurlijke producten wordt dan ook steeds groter. Zo geeft 71 procent de voorkeur aan producten met natuurlijke ingrediënten. En dan hebben we het niet alleen over wat we op onze huid gooien. Ook on the inside worden we steeds bewuster van wat we in onze mond stoppen, wel degelijk aan de buitenkant - en dan bedoelen we niet alleen die steeds groter wordende love handles - te zien is. 

En je weet wat ze zeggen - cliché, cliché: uiteindelijk is het toch echt de binnenkant die telt!

Bron: Swisse, Beeld: Getty