slogan

Beautytrend: Cannabis en gletsjerwater

Na Korea en Japan staat nu ook Duitsland klaar om onze skincare te boosten. Hallo G-beauty!

Duitsland

Wist je dat Duitsland een van de oudste skincare hubs ter wereld is? Het is de stal waar iconische merken zoals Nivea, Eucerin en Dr. Hauschka vandaan komen. Het zijn die Duitse gründlichkeit en aandacht voor detail waardoor het land het zo goed doet in de skincare bizz. Daarnaast moet het – als land binnen de EU – rekening houden met meer dan duizend verboden ingrediënten, terwijl dat er in bijvoorbeeld Amerika maar twintig zijn. Maar wat is G-beauty precies? G-beauty is befaamd om zijn effectiviteit in het gericht aanpakken van skin issues, wetenschappelijke onderbouwing en gebruik van grotendeels natuurlijke en weloverwogen ingrediënten. Clean, transparant en no-nonsense, maar wel met innovatieve hightech formuleringen. Daarnaast is bijna elk merk wel verbonden aan of afkomstig van een dermatoloog of dokter, wat het betrouwbare hightech en scientific gevoel nog extra versterkt. Wij delen er een aantal.

1. Dr. Barbara Sturm
Dr. Barbara Sturm is het brein achter Kim K’s vampire facial en de glowing rodeloperteints van menig andere celebrity. De voormalig orthopedisch chirurg is dankzij haar innovatieve treatments en effectieve producten boordevol krachtpatsers dé beautygoeroe du moment. Haar nieuwe, verhelderende serum met paddenstoelextract, hyaluronzuur en postelein pakt de oorzaak van break-outs aan, terwijl het de huid ook beschermt en hydrateert.

2. Less
Het Duitse Less doet zijn naam eer aan en biedt alleen maar producten die volledig natuurlijk zijn en slechts vijf ingrediënten of nog minder bevatten. De overzichtelijke huid- en haarverzorgingslijn is bedoeld om de zelfredzaamheid van huid en haar te ondersteunen en bewijst dat minder écht meer kan zijn. Deze olie is vrij van conserveermiddelen, emulgatoren en essentiële oliën, zodat er alleen maar effectieve actieve ingrediënten overblijven.

3. Susanne Kaufman
Van origine uit Oostenrijk, maar mag wat ons betreft mee onder de vlag van G-beauty. Susanne Kaufmann is een van de meest ondergewaardeerde clean-beauty-merken, maar wint gelukkig aan populariteit. Haar
handgemaakte formuleringen zijn volledig organic, zitten vol met energierijke oliën en lokaal geoogste plantextracten. Dit hydraterende en voedende masker gebruikt broccolizaad, hazelnootolie en bijenwas om de huid te kalmeren en de barrièrefunctie te versterken.

4. Annemarie Börlind
Annemarie Börlind wordt geproduceerd in het Zwarte Woud en staat voor duurzame, vegan natuurcosmetica met de meest recente wetenschappelijke knowhow. Van alle producten zijn de werkzaamheid en huidcompatibiliteit klinisch bevestigd. Deze tweefasenbehandeling met jojobaolie en macadamianoot geeft de huid hernieuwde energie en veerkracht, terwijl oranjebloesem en sinaasappelextract helpen beschermen tegen vroegtijdige huidveroudering en milieu-invloeden.

5. Royal Fern
Royal Fern draait helemaal om de combi van wellness met Duitse technologie en is opgericht door een dermatoloog gespecialiseerd in auto-immuun-skin-issues. Steringrediënt is een gepatenteerd varenextract. De cleansing balm bevat daarnaast komkommerextract, hyaluronzuur, vitamine C en groene thee om roodheid te kalmeren, hyperpigmentatie te voorkomen en de afbraak van collageen te verminderen. Het resultaat: glowing clean skin.

Tekst: Emma Wagenaar Beeld: iStock

 


,