/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F04%2FTUGmcbAzs2sT8C1744895765.jpg)
Een duidelijk concept
De eigenaar van PopUp Bagels (Adam Goldberg) heeft een succesvolle pop-up store in Amerika, waar hij alleen maar bagels verkoopt. Bagels die hij voorheen (net zoals veel ondernemers) maakte vanuit zijn eigen woning. De tip die hij andere ondernemers wil meegeven is dat het product dat je wil verkopen de 'star of the show' moet blijven. Dit is de reden dat hij bijvoorbeeld geen sandwiches en andere producten verkoopt, maar enkel 'hot bagels'. Zijn specialiteit is hetgeen dat zijn idee uniek maakt en heeft gezorgd voor een ongekend succes in zijn eerste pop-up store.
Basis-benodigdheden voor je pop-up store
Een tip die Ruth van Surin Aroma’s met je wil delen, gaat over de praktische kant van pop-up stores. Zelf verkoopt ze handgemaakte kaarsen van soja en natuurlijke gezichtsverzorgingsproducten voor een droge huid. Om je verkoop tot een succes te maken heb je volgens deze onderneemster vier dingen nodig, namelijk contant geld, een display met een overzicht van alle producten, samples en papieren tasjes. Iets dat ze zelf vaak doet voordat ze op een markt of beurs staat, is haar display in de woonkamer testen om tot het beste resultaat te komen.
Klein beginnen
Get It Girl is de tweede pop-up store in deze lijst, uit handen van Kirsty Fergusson. Iets dat begon als een leuk project vanuit de woonkamer voor het verkopen van customized producten. Kirsty begon klein, met het verkopen van gepersonaliseerde shirts. Die ze vervolgens liet bedrukken voor klanten, zodat ze zelf hun wensen konden aangeven. De kracht van gepersonaliseerde producten zorgt er volgens haar voor dat je iets unieks kunt aanbieden, dat echt een meerwaarde heeft voor de klant. Ook een tas bedrukken met je eigen designs is bijvoorbeeld mogelijk, om vervolgens in je pop-up store te verkopen.
Niet opgeven
Brakia Moore is de CEO van Royayas en ze verkoopt fitness kleding in alle maten (van S tot en met 8XL). Ze vertelt op haar YouTube-kanaal hoe lastig het was om haar merk van de grond te krijgen, hoe belangrijk het is om door te zetten en dat ze dankzij fitness heel wat kilo’s is kwijtgeraakt. Haar belangrijkste advies is je droom niet opgeven, je persoonlijke verhaal te delen en te blijven geloven in jezelf, als je erover denkt om een pop-up store te beginnen.

Duidelijke prijzen
De laatste tip gaat om het prijzen van producten, waarbij het volgens eigenaresse Madz van Madz Jewelry belangrijk is dat alle producten in je pop-up store duidelijk geprijsd zijn. Dit geldt zowel voor haar hardlopers (armbanden en sieradenboxen), maar ook voor haar mystery boxes en nieuwste items. Net als alle voorgaande pop-up store ondernemers deelt ze veel van haar werkwijze op social media, zodat (potentiële) klanten kunnen zien dat het om een kleine onderneming gaat. Ze combineert haar pop-up store met een webshop, zodat klanten ook online bestellingen kunnen plaatsen.
- Pexels