/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F02%2FnM22x4BnJnpe7y1739436788.png)
Projecten
Opkomende merken meer zichtbaarheid geven: dat is het doel van WHITE Milano, dat hiervoor in 2022 ExpoWHITE startte. Tijdens de persconferentie op 5 februari werd bekendgemaakt welke projecten en doelen het platform heeft.
Een pop-up store in Riyad
In samenwerking met AlMalki Group opent WHITE Milano van februari tot en met mei 2025 een exclusieve pop-up store in het Westerly-warenhuis in Riyad. In deze store presenteren merken als Faliero Sarti, La Milanesa, Flabelus, NiLuu, Pahiesa Formentera, Naira Khachatryan, Bokja en Tanoura hun collecties.
Maar dat is zeker nog niet alles. In Riyad is WHITE ook een samenwerking aangegaan met Panos Linardos, de voorzitter van het RLC Global Forum. Gezamenlijk hebben ze het doel om geselecteerde merken internationaal te laten groeien met het CIRCLE-project, dat werd opgericht door Brenda Bellei en Monica Sarti. "Met het CIRCLE-project willen we klanten van WHITE selecteren en hen helpen bij het vinden van verkoopmogelijkheden in de Golfstaten, met name in Saudi-Arabië", licht Brenda toe. Ook breidt het netwerk van WHITE zich uit naar Singapore, Vietnam en Indonesië, waardoor merken makkelijker internationale kunnen leveren. Indrukwekkend!

ExpoWHITE
Ook krijgen jonge designers wederom via ExpoWHITE de kans om een speciaal programma te volgen met M7, een mode- en cultuurinstituut in Qatar. De ontwerpers kunnen diverse workshops en webinars volgen die hen handvaten geven om hun merken te internationaliseren. Bovendien werkt WHITE Milano samen met SIMEST om Italiaanse modebedrijven financieel te ondersteunen. Hierdoor kunnen deze bedrijven deelnemen aan diverse evenementen in 2025.
Secret Rooms
Tijdens WHITE Milano is er altijd veel bijzonders te zien, dit keer ook heuse Secret Rooms. Iets wat je niet mag missen. Vijf upcoming designers zijn geselecteerd om hier hun collecties te tonen in een exclusieve en meeslepende ervaring. Hoewel het nog een geheim blijft wat de Secret Rooms precies in petto hebben, maakte WHITE al wel bekend welke designers hun collecties tonen. Yid'phrogma (China), MAZ Manuela Alvarez (Colombia), CAROLXOTT (Estland), OH CARLA (Italië), en RENÈ (Denemarken) hebben deze eer gekregen.
Ook worden er speciale collecties gepresenteerd in de basement. Hier is een speciale ruimte gecreëerd om vakmanschap en vernieuwde stijlen samen te laten komen.

Nieuwe samenwerkingen
Om internationaal nog meer zichtbaarheid te creëren is WHITE nieuwe samenwerkingen aangegaan. Ook stelde WHITE lokale ambassadeurs aan in Spanje, Duitsland, Scandinavië, Japan en het Midden-Oosten om nieuwe relaties met inkopers op te bouwen. Diverse merken uit Japan, Peru, Spanje, Armenië en Canada zullen dan ook deelnemen aan de komende editie van WHITE Milano.
Confartigianato MODA
In samenwerking met Confartigianato MODA geeft WHITE dit jaar wederom 25 kleine en middelgrote ondernemingen de kans om hun collecties te tonen. DLB, 12pm, DOUUOD, ma’ry’ya, Pintorie, PS. DON'T FORGET ME, Salce 197, SCAGLIONE, She’s so, Silvia Gnecchi, Vipera, VIVYINROSA, Shoto, BLUi, Fornari, Francesca Bianchi, Arron, Monte Sport, PassionBlanche, Maurizio Massimino, Release Distribution, LaBelle, Le Daf en Zhelda zijn er te vinden. Deze merken zullen hun mode-, handtassen-, schoenen-, of accessoires-collecties tonen.
Istituto Marangoni
WHITE werkte tijdens de september 2024-editie al samen met Istituto Marangoni en dit smaakt naar meer. De twee slaan daarom opnieuw de handen in elkaar. Tijdens de komende WHITE MILANO presenteert Istituto Marangoni wederom een volledig digitale I'M Talent SHOWROOM-platform. Dit biedt ontwerpers wereldwijd de kans om hun collecties te presenteren. Dit platform kunnen we bovendien ook tijdens WHITE Milano in september 2025 verwachten.
WHITE Milano
Van 27 februari tot en met 2 maart 2025 vindt eerstvolgende editie WHITE plaats in de Tortona Fashion District in Milaan. Maar liefst 300 merken, waarvan 55% Italiaans en 45% internationaal, zijn op deze modebeurs te vinden. Tijdens WHITE Milano krijgen kleine en middelgrote merken de kans om hun collecties te tonen.
- WHITE Milano