/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F01%2FblSlx5G4iXVRV21737990091.jpg)
Kies voor werk dat aansluit bij je interesses
Plezier hebben in je werk is belangrijk. Je krijgt voldoening uit je werk en dat zorgt voor een positieve mindset. Het plezier kan in verschillende dingen zitten. Het kan bijvoorbeeld gaan om de sector waarin je werkzaam bent en waar je affiniteit mee hebt, het takenpakket dat je hebt of een combinatie van beide. Wat ook bijdraagt aan plezier hebben in je werk is een fijne werkgever. Iemand die je vertrouwen en verantwoordelijkheden geeft en je ook de mogelijkheid biedt om door te groeien binnen de organisatie (als je dat wilt). Ben je klaar voor een baan die meer aansluit bij je interesses en ben je bijvoorbeeld woonachtig in Someren? Typ ‘bekijk vacatures in Someren’ in de zoekbalk van je browser en laat je verrassen.
Ga voor minder reistijd
Sta je iedere dag in de file op weg naar huis of is er vier keer per week vertraging op jouw treintraject? Zonde van je tijd. Wellicht is het een goed idee om op zoek te gaan naar een baan in de buurt. Bekijk vacatures in Gemert als je in deze gemeente woont en misschien hoef je binnenkort alleen nog maar een stukje te fietsen om op je werk te komen!
Werken in de buitenlucht: goed voor lichaam en geest
Wat je ook kunt overwegen is een actieve baan in de buitenlucht. Denk bijvoorbeeld aan sportinstructeur, stadsgids of hovenier. Buiten actief bezig zijn heeft een positief effect op lichaam en geest. Je maakt onder andere vitamine D, serotonine en endorfine aan en door de lichaamsbeweging blijf je makkelijker op een gezond gewicht. Ook slaap je beter.
Maak goede afspraken over bereikbaarheid
Wil je echt 24/7 bereikbaar zijn voor je werkgever en collega’s? Constant in standje ‘aan’ staan zorgt ervoor dat je nooit volledig kunt ontspannen, zelfs niet als je in het weekend lekker aan het shoppen bent met vriendinnen. Maak daarom duidelijke afspraken over bereikbaarheid als je met een nieuwe baan start, bijvoorbeeld dat je ’s avonds en in het weekend niet naar je werkmail hoeft te kijken.
Prioriteer en delegeer (en onthoud: het hoeft niet perfect te zijn)
Kijk eens van een afstandje naar je wekelijkse takenpakket. Is alles dat je doet wel nodig en/of nuttig? Maak een lijstje met de werkzaamheden die echt belangrijk zijn en focus je daarop. Kom je structureel tijd tekort om een bepaalde taak uit te voeren? Vraag hulp aan een collega of delegeer het werk aan iemand die hier beter in is. En vergeet niet dat niet alles wat je doet perfect hoeft te zijn. In de meeste gevallen is ‘goed’ goed genoeg.
- Pexels