Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Modemerk Kurt Geiger investeert meer dan 1 miljoen euro in goed doel

Wauw!

Het Britse accessoiremerk Kurt Geiger staat al decennialang bekend om zijn authentieke en kleurrijke stijlen. Door de jaren heen is het merk bovendien onlosmakelijk verbonden geworden met het begrip inclusiviteit. En dat imago maken ze meer dan waar: Kurt Geiger investeert 1 miljoen euro in een nieuw programma, waarmee ze educatie bieden aan jongeren uit gemarginaliseerde gemeenschappen.

Kindness Foundation

Bekend om zijn regenboogkleuren, staat Kurt Geiger synoniem voor inclusiviteit. En dit gaat verder dan de LGBTQ+-community: het merk wil íedereen in de maatschappij benaderen die het sociaal niet altijd makkelijk heeft. Om dit te bereiken, richtten ze in 2022 de 'Kindness Foundation' op, een stichting die zich inzet voor meer diversiteit en gelijkwaardigheid.

Afgelopen jaar was een ongelofelijk succes voor Kurt Geiger, met december 2023 als meest winstgevende maand ooit. En dankzij dit succes van het modemerk, wisten ze in 2023 meer dan een miljoen euro te investeren in hun goededoelenstichting. Wauw!

Inclusiviteit

Met het ingezamelde geld lanceert de Kurt Geiger Kindness Foundation nu een heel bijzonder project: Business by Design. Dit project biedt onderwijs en kansen aan jongeren uit ondervertegenwoordigde milieus. 22 jongeren tussen 18 en 20 jaar krijgen de kans om gratis deel te nemen aan educatieve business-cursussen, bijvoorbeeld over sales, marketing en grafisch vormgeven.

De studenten van Business By Design leren rechtstreeks van de mensen die het Kurt Geiger-bedrijf hebben opgebouwd. Hierdoor worden ze echt geïntegreerd in de wereld van Kurt Geiger, en leren ze alle nodige skills van het vak. Het uiteindelijke doel? De volgende generatie helpen om hun full potential te ontwikkelen!

Bron: Kurt Geiger | Beeld: Adobe Stock