Citrusschillen en overgebleven rozenblaadjes: de nieuwe Palmolive-douchelijn is gemaakt van restproducten

Ook maak je kans op 1 van de 15 Palmolive UP!-pakketten.

Lees ook

Anno 2022 nemen we geen genoegen met verzorgingsproducten die alleen lekker ruiken. We willen het liefst dat een product ook duurzaam en vegan is, maar daar willen we niet de hoofdprijs voor hoeven betalen. Palmolive begrijpt dat als geen ander en heeft daarom de Palmolive UP!-douchegellijn geïntroduceerd. De douchegels in deze lijn zijn verpakt in recyclebare tubes die gemaakt zijn van overgebleven suikerriet. De gels zelf zijn uiteraard gemaakt van restproducten. Score!

Palmolive UP!-douchegellijn

Een dermatologisch geteste douchegel die van restproducten is gemaakt én bijna volledig uit natuurlijke en biologisch afbreekbare producten bestaat; het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Toch slaagde Palmolive erin met hun Palmolive UP!-douchegellijn.

Zo zijn de geuren uit de lijn gemaakt met 100% natuurlijke oliën afkomstig van leftovers uit de papier- sap- en parfumindustrie. De douchegellijn bestaat uit drie heerlijke geuren: Citrus peel & Peach blossom, Rose petals & Natural black tea en Eucalyptus & Apple. Ook zijn de douchegels vegan en 97% biologisch afbreekbaar, bestaat de formule voor 96% uit natuurlijke ingrediënten én is de formule vrij van microplastics. Met de heerlijke douchegels kun je dus genieten van een fijne douchebeurt en ben je bewuster bezig.

Verpakking

De tubes van de UP!-douchegellijn zijn niet alleen mooi om te zien, maar zijn ook nog eens mooi voor het milieu. Zo zijn de tubes gemaakt van overgebleven suikerriet en volledig recyclebaar. En in vergelijking tot een reguliere PE-tube zorgt deze verpakking voor maar liefst 19% minder CO2-uitstoot.

Citrus peel & Peach blossom

De Citrus peel & Peach blossom is fris, maar toch ook bloemig. De douchegel is gemaakt van citrusschillen uit de sapindustrie. Nadat sap van de vruchten is gemaakt, heeft Palmolive de schillen opgevangen om van de olie uit de schillen nog een heerlijke geur te maken. En zo kwam de Citrus peel & Peach blossom douchegel tot stand.

 

Eucalyptus & Apple

Wist je dat eucalyptus veel wordt gebruikt in de papierindustrie? Hoewel van een groot deel van de eucalyptusboom papier wordt gemaakt, zitten er in de overgebleven eucalyptusbladeren nog olie. En laat dat nou perfect zijn voor een heerlijk geurende douchegel.

Rose petals & Natural black tea

Rozenblaadjes worden al eeuwenlang gebruikt voor geuren. Hoewel veel bladeren worden gebruikt voor parfums, blijven er ook blaadjes over waar je rozenolie uit kunt halen. Uit de upcycled rozenblaadjes is dan ook de geur van de douchegel Rose petals & Natural black tea tot stand gekomen.

Test

We mochten de douchegels van Palmolive UP! ook testen. Alle douchegels ruiken heerlijk en voelen lekker aan. Zo start je de dag meteen fris met de citrusvariant, word je helemaal zen van de geur van eucalyptus en vrolijkt de douchegel met rozengeur je meteen op. Bovendien heb je maar een paar druppels nodig voor je hele lichaam. Hierdoor ben je extra duurzaam bezig, omdat je lang met één tube vooruit kunt. Ook niet onbelangrijk: de douchegels schuimen heerlijk. Als je onder de douche vandaan komt, blijf je de aangename geuren nog lang ruiken. Hoewel elke gel lekker fris ruikt, is Eucalyptus & Apple toch wel onze favoriet. Door de geur van eucalyptus krijg je een heus spa-gevoel, maar dan thuis. Ideaal!

Beeld: Robin Henneke

Win, win, win

Wil jij de douchegels van Palmolive UP! zelf ervaren? Dan hebben we heel goed nieuws. We mogen namelijk 15 douchegel pakketten weggeven t.w.v. €14,97. In elk pakket zitten drie douchegels: de Citrus peel & Peach blossom, Rose petals & Natural black tea en Eucalyptus & Apple.

Kans maken? Het enige wat je hoeft te doen is onderstaand formulier invullen en wie weet ben jij een van de gelukkige winnaars! Succes!

Niet gewonnen? Niet getreurd. Je koopt een tube voor slechts €4,99 bij Etos en Albert Heijn.

De winactie loopt tot en met 29 oktober 2022. De winnaar ontvangt een persoonlijk bericht met daarin het goede nieuws. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd en de prijs is niet inwisselbaar voor geld of voor andere goederen of diensten. Mocht Grazia niet binnen twee dagen na berichtgeving antwoord ontvangen van de winnaar, dan vervalt de prijs.

Dit artikel is in samenwerking met Palmolive tot stand gekomen.

Beeld: Palmolive, Sofie van Brug 

Laatste nieuws

Zie ook