Beauty heroes: deze klassiekers moet je geprobeerd hebben

Beauty toppers die uitgroeiden tot echte culthelden.

Je kent ze wel: beauty toppers met gouden reputaties die dankzij Instagram, TikTok, bloggers en media uitgroeien tot echte culthelden. Oftewel: mooie klassiekers die je minstens één keer geprobeerd moet hebben. Maak kennis met Grazia’s heroes.

Chanel N°5

Misschien wel het bekendste parfum ter wereld: Chanel N°5. De parfum werd door Gabrielle Chanel in 1921 gecreëerd, omdat ze vond dat het modehuis een eigen luxe geur nodig had. Al snel werd de geur bekend. Als Marilyn Monroe in een interview in 1952 aangeeft naakt te slapen met alleen een paar druppels Chanel N°5 op, wordt de geur in één klap wereldberoemd. Het parfum vierde vorig jaar zijn honderdste verjaardag en zou vandaag de dag elke dertig seconden worden verkocht.

N°5 Eau de Parfum €147 (100 ml) – Chanel.

Pillow Talk

Hoewel haar Magic Cream qua skincare zeker ook tot onze favoriete cultproducten behoort, blijft de Pillow Talk Lipstick van Charlotte Tilbury onze ultieme lievelings. Deze zachte nude-roze kleur staat prachtig bij elke teint, is goed gepigmenteerd, heeft een matte finish, blijft lekker lang zitten en dankzij orchidee-extract blijven je lippen heerlijk zacht en gehydrateerd. Niet gek dus dat deze lipstick in de VS zo populair is dat hij elke twee minuten wordt verkocht.

Pillow Talk Matte Revolution lipstick original €32 – Charlotte Tilbury. 

Dipbrow Pomade

Anastasia Soare wordt vaak de queen of brows genoemd en make-up artists lopen al jaren weg met haar haar befaamde wenkbrauwproducten. De Dipbrow Pomade (verkrijgbaar in zes tinten) vliegt wereldwijd als een malle over de toonbank en heeft meerdere beautyprijzen gewonnen. Snappen we wel, want deze hoog gepigmenteerde formule vervaagt niet, blijft de hele dag zitten, overleeft met gemak een regenbui en is heel makkelijk aan te brengen. Brows on fleek, check!

Dipbrow Brow Pomade €30,55 (4 g) – Anastasia Beverly Hills.

Crème De La Mer

Zeg je cultproduct, dan zeg je La Mer. Als er één skincare-product is dat is gehyped, dan is het wel de luxe dagcrème van dit Franse merk. Mede door de hoge prijs zwoeren celebs (want ja, zij konden ’m betalen) al snel bij dit niche product dat volgens hen de holy grail was bij een droge huid, rimpels en fijne lijntjes. Inmiddels leggen miljoenen beautyfanaten met liefde het bedrag neer om te kunnen smeren met deze ultravoedende crème, met zeewier als hoofdingrediënt.

Crème de la Mer €305 (60 ml) – La Mer.

Treatment

Geroemd om de heerlijke geur, maar deze olie met argan- en lijnzaadolie doet bovenal ook wonderen bij gespleten haarpunten, pluishaar en droge lokken. Je kunt deze haartopper gebruiken op drie manieren: breng ‘m aan op handdoekdroog haar op de lengtes en punten, als finish voor wat extra glans en om pluis of babyhaartjes in toom te houden of mix de olie door een haarmasker of conditioner voor een extra verzorgingsboost.

Treatment €44,90 (100 ml) – Moroccanoil.

Touche Éclat

De eerste Touche Éclat pen werd in 1992 gelanceerd en kreeg meteen de stempel ‘wonderproduct’. Want een concealer met highlighter combineren, da’s natuurlijk goud waard. Donkere schaduwen onder je ogen verdwijnen als sneeuw voor de zon na het aanbrengen waardoor je een open, heldere blik krijgt. En je kunt er ook kleine oneffenheden mee camoufleren.

Touche Éclat Concealer €30,95 – Yves Saint Laurent.

Orgasm blush

Geen blush zo gehyped als de Orgasm Blush van Nars. Sinds de lancering door het Franse cosmeticamerk heeft de blush wereldwijd een giga fanbase, waaronder tal van A-listers. Zo zweren Meghan Markle, Emma Stone en Jennifer Lawrence bij deze klassieker. Een van de redenen dat-ie zo populair is, is dat de perzikroze blush met matte finish bij bijna elke teint past en mooi versmelt met je huid.

Orgasm blush €33 – Nars.

Eight Hour Cream

De Eight Hour Cream van Elizabeth Arden was ooit ontwikkeld als crème voor renpaarden, maar al snel hadden de deftige dames in de kringen van Elizabeth Arden door dat dit ook een wondermiddel voor de huid was. Last van droge plekjes of een geïrriteerde huid? Even smeren! Maar je kunt ’m ook gebruiken als lipgloss, om nagelriemen te verzachten, op kloofjes en om highlights mee te creëren.

Eight Hour Cream The Original €36 (50 ml) – Elizabeth Arden.

Les Météorites

Deze iconische gekleurde parels met de geur van viooltjes werden in 1987 ontwikkeld door Guerlains creatief directeur Dominique Sabo. Zijn doel? Vrouwen voorzien van een frisse uitstraling. Maar de parels doen meer dan alleen voor een stralende blos zorgen: het is bovenal een corrigerend fixeerpoeder waarmee je je teint egaliseert en je make-up fixeert.

Les Météorites €56 – Guerlain.

Dramatically Different

Evelyn Lauder, schoondochter van Estée Lauder, las in 1967 in Vogue een artikel met de vraag: kan een huid mooier worden gemaakt? Evelyn bracht dit onder de aandacht bij Estée en een jaar later kwam Clinique op de markt. Deze hydraterende, lichte crème met komkommer en zonnebloem was een van de eerste producten die werd gelanceerd.

Dramatically Different Moisturizing Lotion+ €42,40 (100 ml) – Clinique.

Naked3

Beauty addicts waren in shock toen Urban Decay in 2018 aankondigde dat het bestselling Naked Palette uit de schappen werd gehaald. Sinds de lancering van dit oogschaduwpalet acht jaar eerder, zijn er volgens het Amerikaanse cosmeticabedrijf maar liefst dertig miljoen verkocht. Gelukkig kunnen we nu nog genieten van de opvolgers van deze topper: Naked2 en Naked3.

Naked3 Palette €54,95 – Urban Decay.

Advanced Night Repair

Estée Lauder zelf noemt het een ‘levensverzekering voor je huid’ en het is een van de bestverkochte serums ter wereld. Dat komt mede doordat de anti-aging lotion met hyaluronzuur en peptiden voor elke leeftijd geschikt is. Breng het aan voor ’t slapen gaan of mix een drupje met je foundation als je huid een vochtboost en mooie glow kan gebruiken.

Advanced Night Repair €123 (50 ml) – Estée Lauder.

Russian Red

Voor M.A.C. begon ’t allemaal met deze iconische matte, rode lippenstift, in 1990 speciaal voor Madonna ontworpen. Ze wilde een rode lipstick die een heel optreden zou blijven zitten. M.A.C. kwam met Russian Red op de proppen die Madonna tijdens haar Blond Ambition Tour droeg.

Russian Red Lipstick €21,50 – M.A.C.

Double Serum

Wie kent dit iconische anti-agingserum van Clarins niet? Op de markt gebracht in 1985 werd het serum met 21 plantenextracten al snel een wereldwijde besteller. De tweefasen-formule met water en olie heeft inmiddels al een paar keer een upgrade gehad, waardoor het frisse serum nog krachtiger en effectiever is. Hij pronkt nog altijd op de beauty shelfs van menig skincare-liefhebber.

Double Serum €90,65 (30 ml) – Clarins.

Midnight recovery

Een van de beautyhypes uit 2019 waar Kim Kardashian, Kylie Jenner en Bar Rafaeli bij zweren: Kiehl’s Midnight Recovery Concentrate. Breng drie druppels van dit nachtserum aan voor je je bed instapt en word wakker met een stralende, strakke huid. Althans, dat is de claim. Plantaardige ingrediënten als squalaan, lavendelolie en teunisbloem verminderen beginnende lijntjes, herstellen de huidbarrière en verbeteren de huidtextuur. Nog altijd een van de bestsellers en extra fijn: je doet met een flesje van vijftig milliliter zo een jaar.

Midnight Recovery Concentrate €69 (50 ml) – Kiehl’s.

Skin Food

Een topper van eigen bodem: de Skin Food-crème van Weleda. De crème bestaat volledig uit natuurlijke ingrediënten als calendula, kamille en amandelolie en is bij uitstek geschikt voor de gevoelige, droge huid. Ruwe handen, knieën of ellebogen, gebarsten lippen of droge benen: even smeren en je huid is weer zacht.

Skin Food €5,99 (30 ml) – Weleda.

Better Than Sex

Als je zegt dat een mascara beter is dan sex, dan liggen de verwachtingen hoog. Heel hoog. Toch maakt deze klassieker van Too Faced dat al jaren waar. Niet voor niets is dit de bestverkochte mascara ter wereld. De formule maakt je wimpers langer, dikker en gekruld – en dat al na één laagje. Sexy look gegarandeerd. Ook top: dankzij het zandvormige borsteltje breng je de mascara ook nog eens heel makkelijk aan.

Better Than Sex Mascara €25,95 – Too Faced.

Rêve de Miel

Het Franse merk Nuxe, dat bijna uitsluitend natuurlijke ingrediënten gebruikt, kwam in 1994 met deze super balm op de proppen die in de beautyscène pas jaren later echt werd ontdekt. Inmiddels is deze balsem, die droge, beschadigde lippen in één klap verzacht, al jarenlang een van de bestverkochte lipbalms ter wereld. Hoofdingrediënt is acaciahoning, die bekend staat om z’n herstellende, beschermende werking en zorgt voor ultrazachte lippen.

Rêve de Miel Ultra-nourishing Lip Balm €16,35 (15 g) – Nuxe.

Sensibio H20

Een van de meest gerecenseerde micellair reinigers ter wereld en daarmee zeker een culttopper te noemen: de Bioderma Créaline/Sensibio H20 Solution Micellaire. Naast dat-ie make-up in één swipe van je gezicht haalt, bevat deze cleanser geen parfum, alcohol of parabenen. Ook is hij hypoallergeen en dus geschikt voor de (zeer) gevoelige huid.

Créaline/Sensibio H20 Solution Micellaire €14,50 (500 ml) – Biodermal.

Wimperkruller

Geliefd onder een trouwe schare beautyfans en dan heeft-ie ook nog een heel fijne budgetprijs. Deze wimperkruller werd ontwikkeld speciaal voor Aziatische wimpers die vaak lang, maar wel recht zijn. De brede curve zorgt ervoor dat al je wimperhaartjes vanaf de aanzet tot ’t uiteinde gekruld worden. Tip: verwarm de wimperkruller met de föhn tot -ie warm is en breng ’m dan aan. Zo blijven je wimpers nog langer gekruld.

Wimperkruller €30 – Shiseido.

Bron: Grazia (Babette Dessing) 

Laatste nieuws