Jaimee Lupton over oprichten MONDAY Haircare: ‘Ik wil goede producten maken die betaalbaar zijn’

MONDAY Haircare is nu ook in Nederland verkrijgbaar

Lees ook

Grote kans dat je de producten van MONDAY Haircare al voorbij zag komen op TikTok. Dankzij de Instagrammable verpakking, goede kwaliteit én betaalbaarheid is het merk razend populair. Enne, MONDAY Haircare is sinds kort ook in Nederland te koop. Hoog tijd voor Grazia om MONDAY Haircare-founder Jaimee Lupton te spreken over deze fijne haarproducten. 

MONDAY Haircare

Op het gebied van beauty zijn wij dol op skincare merken als The Ordinary en Glossier. Ze zijn milieuvriendelijk, vegan én betaalbaar. Maar op het gebied van haarproducten miste Jaimee Lupton producten die hieraan voldoen. De ondernemer besloot daar dan ook verandering in te brengen. “Er zijn zoveel haarverzorgingsmerken die niet cruelty-free of vegan zijn, en wiens producten niet 100 procent recyclebaar zijn. Ik wilde een premium en modern product creëren dat er mooi uitziet in badkamers én dat niet onnodig duur is”, vertelt Jaimee aan Grazia. 

Maarre, waar komt de naam MONDAY HAIRCARE eigenlijk vandaan? “Maandagen zijn de dagen waarop mensen nieuwe voornemens hebben voor de week; je hebt nog een hele week voor je. Het begin van de week staat voor optimisme – ook als de week niet loopt zoals je had gehoopt – en dat wilde ik ook voor mijn merk.” 

Monday

Betaalbaar 

De haarproducten van MONDAY Haircare zijn niet alleen betaalbaar – zo betaal je nog geen €7 voor een fles shampoo – ze zijn ook sustainable, vegan en cruelty-free. “Voor mij en voor veel anderen is dit een vereiste als het op beauty aankomt. Er zijn veel merken die geweldig werk leveren als het aankomt op sustainability en cruelty-free, maar vaak betaal je veel voor die producten. Als je een klein budget hebt of niet veel aan beautyproducten wilt uitgeven, vind ik dat je alsnog toegang moet hebben tot deze cruelty-free en sustainable producten. Ik ben heel trots dat het ons is gelukt om aan al die eisen te voldoen, en tegelijkertijd betaalbaar te blijven.”

MONDAY Haircare is niet alleen betaalbaar, vegan en sustainable, maar de producten zijn ook nog eens van hoge kwaliteit. “Onze shampoos en conditioners bevatten natuurlijke ingrediënten als kokosolie, Shea butter, vitamine E en rijstproteïne: ingrediënten die je haar goed hydrateren en voeden. Maar onze producten zijn ook goed om wat er níet in zit, zo voegen we geen parabenen en sulfaten toe.” 

 

Trots

Dat MONDAY Haircare inderdaad een goed merk is, blijkt wel uit de lovende reacties van celebs als Kris Jenner en Rosie Huntington-Whiteley. Iets wat Jaimee te gek vindt: “Het is altijd fantastisch als vrouwen die je bewondert fan zijn van je producten. Vooral vrouwen die zelf ook een beautymerk hebben. Ik vind het belangrijk om bedrijven die door vrouwen zijn opgericht te supporten, dus ik waardeer dit enorm.” 

Toch is de celeb-aanhang niet het geen waar Jaimee het meest trots op is. “We hebben al zo’n acht miljoen flessen wereldwijd verkocht. Dat we in zoveel badkamers wereldwijd staan is echt een pinch-me moment! Maar ik ben vooral trots op de community die we hebben opgebouwd. MONDAY heeft altijd als doel gehad om luxe inclusief te maken – we hoeven niet exclusief te zijn – en dat zoveel mensen verliefd worden op onze producten; daar gaat het om.” 

Monday is nu verkrijgbaar bij Albert Heijn en Etos – €6.99

Het moge duidelijk zijn dat shampoo’s en conditioners van goede kwaliteit hoog in het vaandel staan bij MONDAY. Maar achter de schermen heeft het haircaremerk nog meer producten in petto. “We werken hard aan producten waar mensen vaak om vragen, zoals een paarse shampoo, leave-in behandelingen en zelfs hair gummies om je haar van binnenuit te helpen. We staan voor een gestroomlijnde routine met een ‘less-is-more’-benadering, maar we denken dat deze producten bijdragen aan nog meer good hair days.” Klinkt goed! 

Laatste nieuws

Zie ook