Nikkie Plessen: ‘Sinds covid beseffen we dat gezondheid niet voor iedereen vanzelfsprekend is’

De modeontwerpster lanceert een capsule-collectie waarvan de opbrengst naar KiKa gaat.

Vrouwen empoweren én je inzetten tegen kinderkanker. Deze twee doelen die Nikkie Plessen aan het hart gaan, komen samen in de nieuwe capsule-collectie die de ontwerpster samen met Kate en Lila Moss heeft opgezet. 

Capsule-collectie

De coolste hoodies, longsleeves en t-shirts in zwart en wit én felle tie-dye kleuren. De nieuwe capsule-collectie die NIKKIE heeft gelanceerd samen met Kate Moss en Kate’s 19-jarige dochter Lila, is er niet alleen eentje waar je in gezien wilt worden, maar je steunt er ook nog het goede doel mee. Honderd procent van de opbrengst gaat namelijk naar KiKa, dat als streven heeft om kinderkanker volledig te genezen. 

“Kate en ik waren een jaar geleden in Londen aan het praten over onderwerpen die ons raken”, vertelt Nikkie Plessen. “Er zijn twee dingen die ons allebei erg aan het hart gaan: dat zijn kinderen, maar ook jonge vrouwen die zich ergens voor inzetten en een doel hebben. Daarbij is female support zo belangrijk: we moeten elkaar helpen en ondersteunen. 

“Er zijn twee dingen die mij erg aan het hart gaan: dat zijn kinderen, maar ook jonge vrouwen die zich ergens voor inzetten en een doel hebben”

Nederlandse influencers

Dit komt samen in de campagne waarmee we de charity collectie lanceren.” Nikkie, Kate en Lila hebben samen drie Nederlandse influencers uitgekozen die een voorbeeld zijn in hoe ze hun business runnen en naar voren treden op het gebied van fashion. Dat zijn Romy D’Fonseca (@romydfonseca), Gina Singels (@ginasingels.official) en Lizzy Perridon (@lizzyperridon). Zij zullen, samen met Kate en Lila, het gezicht van de campagne worden en via hun socialemediakanalen zoveel mogelijk volgers proberen te inspireren om KiKa te steunen. 

“Dit zijn meiden die zijn begonnen zoals ik dat ook ben: door alles zélf te doen en zich met hun hele hart op hun eigen bedrijf te storten. Ik vind het heel stoer en tof hoe zij hun business runnen en daarmee een voorbeeld zijn voor andere jonge vrouwen.” 

Genezingskans

Nikkie vervolgt: “Ik denk dat we sinds covid allemaal het besef hebben gekregen dat gezondheid niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Daarom willen we juist nu aandacht vragen, met de lancering van deze collectie. 

Romy, Gina en Lizzy laten zien dat elke generatie zijn steentje kan bijdragen. En honderd procent van de opbrengst gaat dus naar het goede doel. Niet alleen de winst, maar het hele bedrag dat je betaalt voor een hoodie, longsleeve of t-shirt. Alle gemaakte kosten hebben wij namelijk vooraf al op ons genomen.” De capsulecollectie is nu te koop via deze link.

KiKa

Wist je dat jaarlijks bijna zeshonderd kinderen in Nederland kanker krijgen? Sinds de oprichting van KiKa is de genezingskans gestegen van 72 procent naar 81 procent. “Ontzettend mooi natuurlijk, maar het betekent nog steeds dat een op de vijf kinderen het niet redt. Dat vind ik zo schrijnend om te horen”, zegt Nikkie. 

“Het doel van KiKa is om dit percentage te verhogen naar honderd procent, onder andere door meer onderzoek te doen. Als er iets is waar ik wil dat ons geld naartoe gaat, is het KiKa, want hoe meer kinderen we kunnen redden, hoe beter.” 

Bron: Grazia (Jill Waas) | Beeld: BrunoPress

Laatste nieuws