Lil’ Kleine reageert op ophef rondom cursus: ‘Vervelend om te horen’

De rapper reageert in een statement op alle klachten rondom de 'succescursus'.

Afgelopen week lag Lil’ Kleine behoorlijk onder vuur. De cursus die hij online aanbiedt voor zo’n 2000 euro, blijkt volgens de deelnemers niet veel voor te stellen. Zeventien deelnemers van de Street Acadamy, zoals het online-instituut heet, eisen hun geld terug. En dat vindt de rapper naar eigen zeggen vervelend om te horen.

Undercover

De cursus kwam al eens eerder in het nieuws, toen een journaliste van Quote undercover meedeed aan de cursus van Lil’ Kleine. De journaliste kwam er al snel achter dat deelnemers niet helemaal krijgen wat wordt beloofd. Zo zouden cursisten onder meer een persoonlijk gesprek van een uur krijgen met Jorik Scholten, zoals de rapper echt heet. Dit bleek uiteindelijk om een Zoom-meeting te gaan van slechts vijf minuten, waarin hij vanuit Dubai met je in gesprek ging.

Nu is de cursus opnieuw in opspraak gekomen, omdat een groep deelnemers zich heeft uitgesproken. Zij zeggen dat de beloofde ‘colleges’ gewoon filmpjes en interviews op het internet zijn. Verder gaan aangekondigde events niet door en wordt er slecht gecommuniceerd. De cursisten besloten hierom een advocaat in de arm te nemen en hun geld terug te eisen. Als dat niet voor begin juli op hun bankrekening staat, stappen ze naar de rechter. Aiii…

Reactie Lil’ Kleine

De rapper himself bracht in een kort statement naar buiten dat hij kennis heeft genomen van de klachten. “Ik heb vernomen dat er een aantal klachten zijn rondom Street Acadamy. Ik vind dit vervelend om te horen. Street Academy is in het leven geroepen om ambitieuze mensen te inspireren en te motiveren en daarom heb ik mijn naam daaraan verbonden”, vertelt Jorik aan Shownieuws.

Ook Street Academy reageert en laat in een verklaring weten: “Helaas hebben ook wij het nieuws ontvangen dat er ontevreden cursisten zijn van de opleiding. Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen met alle cursisten en onderzoek doen naar de klachten. Wij nemen dit zeer serieus en streven er altijd naar om de beste kwaliteit te leveren. Zodra wij meer weten brengen wij dit uiteraard naar buiten.”

Bron: Tips en Weetjes, AD | Beeld: BrunoPress

Laatste nieuws