Exclusief! Pamela Reif over haar missie: ‘Ik wil vrouwen meer zelfvertrouwen geven’

De carrière van Pamela Reif gaat sky high!

De Duitse Pamela Reif is uitgegroeid tot dé fitfluencer van het moment. Inmiddels heeft ze miljoenen volgers op Instagram, een eigen foodmerk, kookboeken én app. Als kers op de taart is Pamela nu ook ambassadrice voor PUMA én heeft ze een fashionable training collectie met PUMA op touw gezet, en daarmee deelt ze meteen een belangrijke boodschap: “Elk lichaam is goed zoals het is.”

Fitfluencer

Zo'n acht jaar geleden begon Pamela met het delen van foto's van haar fit journey. Na twee jaar besloot ze echter serieuzer over haar content na te denken, met succes. Haar following groeide snel en de toen achttienjarige besloot om zich na haar eindexamen niet te focussen op een studie, maar op haar carrière. Inmiddels is Pamela 24 jaar en heeft ze een following om u tegen te zeggen. Zo heeft ze maar liefst 7,5 miljoen volgers op Instagram en 6,5 miljoen YouTube-abonnees. Haar geheim? “I keep it real“, vertelt ze aan Grazia.

“Ik gebruik geen photoshop. Dat vind ik altijd zo gek, dat sommige influencers er op hun Instagramfoto's anders uitzien dan op een video. Dan houd je niet alleen jezelf, maar ook je volgers voor de gek. Daar hou ik niet van.”

Pamela x PUMA

[ont-quote align=”center” caption=”Pamela Reif”]Ik wil vrouwen meer zelfvertrouwen geven om de beste versie van zichzelf te zijn.[/ont-quote]

Positiviteit

Bovendien dankt Pamela haar succes niet alleen aan haar toffe fitnesscontent, maar ook aan haar positiviteit. “Ik vind het net zo belangrijk om positief te zijn. Zeker ook het afgelopen jaar tijdens Covid-19. Ik probeer me altijd in mijn volgers te verplaatsen. Als jij als volger niet gemotiveerd thuis zit, heb je er weinig aan als ik deel dat ik me ook verveel of dat ik negatief ben.”

“Liever breng ik wat positiviteit op je timeline. Laat ik je zien dat je als beginner, ongeacht je maat, fitnesslevel en leeftijd, kunt werken aan je conditie. Ook zonder apparaten of als je weinig tijd hebt. En hoe je lekker en makkelijk gezond kunt eten.”

Niet zo gek dat Pamela dan ook een belangrijke rol heeft in PUMA's vrouwenplatform She Moves Us. Een platform dat onlangs ter ere van International Women's Day werd gelanceerd. “Ik vind het fantastisch om sterk en krachtig te zijn, maar ik vergeet nooit om zacht, gevoelig of stil te zijn als dat moet. Zorg voor jezelf, kom voor jezelf en je wensen op én vraag om hulp als je dat nodig hebt. Sterke vrouwen supporten andere vrouwen. We verdienen het om onze dromen uit te laten komen. Daarom vond ik het ook een eer om mee te werken aan She Moves Us.”

She Moves Us is PUMA’s nieuwe platform waar het samen met vrouwen successen viert, elkaar inspireert en verbindt door middel van sport, cultuur en gedeelde waarden. Het vertelt het verhaal van wat deze vrouwelijke ambassadeurs heeft geïnspireerd, wie hen op weg heeft geholpen, hoe zij uitdagingen hebben overwonnen en hoe zij zijn geklommen naar de top in hun ‘game’. Dit komt tot leven via inspirerende interviews, podcasts, samenwerkingen met organisaties als Women Win en bijvoorbeeld via de succesvolle masterclasses van de PUMA Academy.

Pamela x PUMA

[ont-quote align=”center” caption=”Pamela Reif”]Ieder lichaam is goed zoals het is.[/ont-quote]

PUMA Training ambassadrice

Enne, trainen in een mooie outfit maakt je workout nóg leuker. Pamela weet dat als geen ander en is daarom een fashionable samenwerking met PUMA aangegaan. Dit jaar brengt Pamela dan ook twee collecties uit. Die naar eigen zeggen qua look and feel aan al haar dromen voldoen.

“Ik wilde graag items ontwerpen die ik zowel in de sportschool als daarbuiten kan dragen, en die vrouwelijkheid als kracht uitstralen. Denk aan sportbeha’s met een vierkante neklijn, die je schouders optisch smaller maken. Dat is heel fashion, zeker in de kleuren sage green, burned orange en blauw. Uiteraard met een bijpassende legging, dat staat heel cute. Ja, ook als je een grotere maat hebt. Body positivity is voor mij essentieel. Daarom hebben we ook cover ups en shirts in deze collectie, omdat sommige vrouwen zich daar prettiger in voelen. En daar gaat het wat mij betreft om”, deelt de PUMA Training ambassadrice.

“Ik zal nooit tegen iemand zeggen dat ze moet afvallen. Ieder lichaam is goed zoals het is en ik ben de eerste om toe te geven dat ik geluk heb gehad. Met mijn lijf, maar ook met ouders die altijd benadrukten dat ik er mag zijn, ongeacht hoe ik eruitzie. Dus als je me nu vraagt naar mijn missie, is dat vrouwen meer zelfvertrouwen geven, omdat ze – dankzij bewegen, goede voeding en een mooie outfit – de beste versie zijn van zichzelf.”

Benieuwd naar de work-outs van Pamela? HIER vind je haar YouTube-kanaal.

Pamela x PUMA

De PUMA training-collectie is o.a. verkrijgbaar bij Perry Sport en INTERSPORT, de speciale collectie van Pamela Reif is exclusief verkrijgbaar bij Zalando.

Beeld: Puma

Laatste nieuws