Nieuwe must-see documentaire op Netflix: The Social Dilemma

De documentaire wordt door velen gezien als een eyeopener.
The Social Dilemma

Netflix voegt regelmatig een paar indrukwekkende documentaires aan het aanbod toe, en The Social Dilemma is daar een van. Deze documentaire over social media staat sinds kort op de streamingsdienst en is sindsdien razend populair.

Social media

In The Social Dilemma doen een aantal voormalig medewerkers van social mediabedrijven hun woord over het gevaar achter de miljoenenbedrijven. Zij vertellen belangrijke dingen die iedere social media-gebruiker eigenlijk zou moeten weten. Achter het scrollen op de verschillende apps gaat namelijk een hele donkere wereld schuil.

Gevaar

"Alles wordt nauwkeurig bijgehouden", vertelt Jeff Seibert, oud-manager bij Twitter. "Naar welke afbeelding je kijkt, hoe lang je er naar kijkt. Ja, serieus: hoe lang je er naar kijkt. Of je eenzaam bent, of depressief. Ze weten wanneer je naar foto's van je ex kijkt. Ze weten wat je laat op de avond doet." Bedrijven zoals Google en Facebook weten dus zo'n beetje alles over je.

Kijkers van de documentaire noemen het indrukwekkend en een heuse eyeopener. Sommige kijkers schrijven zelfs op Twitter na aanleiding van de docu hun socials verwijderd te hebben.

Hieronder kun je de trailer van de documentaire bekijken.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails', container: 'taboola-below-article-5f9372cde4994', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });