Tommy Hilfiger zet zich in voor duurzaamheid en inclusiviteit met nieuw programma

Het kledingmerk zet hoog in op het gebied van milieu- en sociale duurzaamheid.
Tommy Hilfiger

Hiep hiep hooray! Het iconische modemerk Tommy Hilfiger bestaat dit jaar 35 jaar. Reden genoeg om een compleet nieuw programma te lanceren: Make It Possibe. Een initiatief dat zich volledig focust op duurzaamheid en inclusiviteit in de mode-industrie.

Make It Possible

Tommy Hilfiger zet met Make It Possible hoog in op milieu- en sociale duurzaamheid. Het modemerk wil haar kleding ontwerpen onder het motto 'geen afval en iedereen is welkom'. Met het nieuwe programma stelt Tommy Hilfiger voor 2030 zo'n 24 ambitieuze doelen.

De doelen zijn gebaseerd op vier pijlers. Volledig circulaire producten maken – oftewel: no waste –, kleding maken voor het leven, iedereen evenveel kansen bieden en de kledingstukken voor iedereen toegankelijk maken.

Klimaatbewust

Onder het motto 'gemaakt voor het leven' houdt Tommy Hilfiger zich bezig met het respecteren van hulpbronnen en de grenzen van de mogelijkheden van onze planeet. Dit is op het gebied van klimaatverandering, gebruik van land, water en chemische verontreiniging.

Het programma van Tommy Hilfiger is onderdeel van de Forward Fashion-strategie van PVH Corp (de moedermaatschappij van het modemerk). Deze strategie bestaat uit 15 prioriteiten met als doel: negatieve effecten tot nul terugbrengen, positieve effecten verhogen naar 100 procent en het leven van ruim 1 miljoen mensen in de hele waardeketen van het bedrijf verbeteren.

Coronacrisis

Tommy Hilfiger speelt met dit nieuwe programma ook in op de actualiteiten. Zo ook de uitbraak van het coronavirus.

“We hebben nu te maken met een gezondheidscrisis, veel mensen hebben het zwaar, het milieu staat onder druk en er is een economische crisis. Daarom hebben wij een verantwoordelijkheid om innovatieve oplossingen te vinden die inclusiviteit bevorderen en toewerken naar een meer circulaire toekomst."

Black Lives Matter

Ook onderwerpen als diversiteit en inclusiviteit zijn voor Tommy Hilfiger belangrijke onderdelen van het Make It Possible-programma. Het modemerk geeft aan dat door de Black Lives Matter-demonstraties deze onderwerpen extra naar voren zijn gekomen.

Onlangs heeft Tommy Hilfiger het People’s Place Program gelanceerd dat zich richt op een grotere vertegenwoordiging van mensen met een donkere huidskleur en mensen uit inheemse culturen in de modebranche en creatieve sector. Sounds good, Tommy!

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails', container: 'taboola-below-article-5f6485fcc6df0', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });