Je leest het ’t eerst op Grazia.nl

Hair you go

Op uitnodiging van Redken nam ik deze week plaats in de kappersstoel. Niet om rigoureus van haarstijl te veranderen, maa...

Hair you go

Op uitnodiging van Redken nam ik deze week plaats in de kappersstoel. Niet om rigoureus van haarstijl te veranderen, maar om te ervaren wat een shampoo en conditioner daadwerkelijk voor je kunnen doen.

Luxe is de dag beginnen met een warrige haardos, wetende dat iemand anders die voor je opknapt. Dus fietste ik deze week op een zeldzaam zonnige ochtend naar Rob Peetoom op de Amsterdamse Elandsgracht. Zoals gezegd, niet voor een metamorfose in de vorm van knippen en kleuren (mijn haarkleur is all natural by the way), maar gewoonweg om te ervaren of Redken doet wat het belooft.

Nu weet ik heus wel dat het merk niet voor niets al jaren grossiert in de beste haircare, maar eerlijk gezegd was het voor mij alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een Redken product had geprobeerd.

Met een bloedserieus gezicht vroeg het meisje, dat me ging wassen en föhnen, me naar mijn verwachtingen. Verwachtingen? Ja, van de shampoo en conditioner. Goh, uh..

“Ik zou het fijn vinden als mijn haar gevoed wordt, maar niet slap aanvoelt”, zei ik met een toon alsof ik een datingprofiel opstelde. “En glanzen, vind ik ook belangrijk”, voegde ik daar nog snel aan toe. Daarna kon ik me ontspannen aan de wasbak en deed het haarspul zijn werk.

De Real Control lijn – juist ja, what’s in a name – bleek het ultieme lokmiddel. Om de druk nog wat op te voeren, liet ik me met een nat hoofd ontvallen niet veel tijd meer over te hebben in verband een volgende afspraak. Nog geen half uur later was mijn haar shiny, happy en best wel vol van zichzelf. Ook de blow dry was perfect. Geen spoortje van een gevreesd gekapt helmeffect.

Conclusie: yes, you can, Redken.

Redken Real Control lijn vanaf €20,90

Back in time Redken werd in 1960 opgericht door Hollywood actrice Paula Kent, die haar ideale haarproducten maar niet kon vinden en ze daarom besloot zelf te ontwikkelen. Daarmee werd Redken het eerste merk dat proteïne toevoegde aan haar producten. In de jaren ’90 verkocht Kent haar bedrijf aan L’Oréal, die het een nieuwe thuisbasis gaf in New York. Vanaf dat moment gingen Redken en fashion hand in hand en sponsorde het merk o.a. de NY Fashion week en Amsterdam Fashion week. Dit jaar werd Redken partner van Artez, de Arnhemse Hogeschool voor de kunsten.