/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2Fcore%2Fgrazia-fallback.jpg)
Modeontwerper Karl Lagerfeld mag dan niet vies zijn van een samenwerking hier en daar, er zijn een aantal zaken die hij liever niet op zijn CV heeft staan.
Na de handen ineen te hebben geslagen met H&M, Coca Cola, Shu Uemura en schoenenmerk Melissa vroeg het Franse magazine Madame Figaro aan Karl wat hij absoluut niet wil ontwerpen. Toiletpapier, kousen, condooms? Maar je weet nooit, ik ben erg commercieel. Exclusiviteit is ouderwets, het product moet zichzelf kunnen verkopen. Het is niet omdat dingen goedkoper zijn, dat ze het ontwerp moeten verwaarlozen."
Goed, helaas niet in bed dus met Lagerfeld of Chanel maar we hebben Louis Vuitton nog voor onder de dekens.
En Karl staat bekend om zijn ongezouten mening over uiterlijk en Pippa Middleton, Adele en Michele Obama moesten het al ontgelden: Mensen zijn erg vriendelijk tegen me, ook al sta ik bekend om mijn botte uitspraken. Het is best grappig dat ik zo beroemd ben geworden zonder dat ik zanger, acteur of 15 jaar hoefde te zijn. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik cadeautjes, tekeningen en poppen krijg van fans.
Maar wat hem boos kan maken? Dingen die niet verlopen zoals ik wil. Dingen die veel tijd nemen. En mensen die zeggen dat ze zich vervelen wanneer ze geen tijd doorbrengen met hun kinderen. Ik vind dat het een misdaad is wanneer je zegt dat je je verveelt, de tijd is zo kostbaar en er zijn zoveel dingen te doen in het leven, zoals lezen, leren en kijken."
Kijk, dat is nu eens tegeltjeswijsheid van de grootmeester.