Dat is tenminste wat de ontwerper zelf meldt over zijn nieuwe brillencollectie. Volgens Karl Lagerfeld brengt de collectie 'lelijke' gezichten in evenwicht en maak het mooie gezichten nog 'mooier'. De ontwerper zei dit zonder een spoortje sarcasme. Of het verstandig is om op deze manier in de publiciteit te komen is de vraag, maar we moeten nageven dat Lagerfeld weet hoe hij de aandacht op zich moet vestigen.
In de campagne zijn het Nederlandse model Saskia de Brauw en het Spaanse mannelijke model Jon Kortajarena te zien. Twee modellen waarbij het in ieder geval niet nodig is om hun gezicht 'in evenwicht te brengen'.
'Ik draag altijd zonnebrillen, dus het is alsof ik mijn ziel verkoop,' zegt Karl Lagerfeld. De brillen, die slechts 147 euro kosten, zijn in feite dus een koopje: voor die prijs heb je namelijk én een stukje van Lagerfeld's ziel én breng je zogenaamde 'lelijkheid' in evenwicht.
Check hier de making of van de campagne: