/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2Fcore%2Fgrazia-fallback.jpg)
Jay-Z heeft de kas van zijn eigen goede doel, de Shawn Carter Foundation, flink gespekt. De rapper wist gedurende zijn samenwerking met het New Yorkse warenhuis Barneys ruim 1 miljoen dollar op te halen. Dat meldt New York Daily News.
Kledinglijn
De rapper mocht een gedeelte van het luxe warenhuis zes weken lang inrichten met zijn eigen kledingcollectie, waarbij de volledige opbrengst ten goede zou komen aan zijn liefdadigheidsorganisatie. Daarnaast doneerde Barneys 10 procent van de totale winst van de eerste dag van de samenwerking.
De artikelen in de rapper zijn collectie varieerden van een 70 dollar kostend T-shirt tot een limited edition Hublot-horloge ter waarde van bijna 34.000 dollar. Een van de grootste klanten was Gwyneth Paltrow. De actrice en goede vriendin van de rapper kocht voor ruim 100.000 dollar aan kerstcadeaus uit de collectie.
De Shawn Carter Foundation helpt armlastige studenten hun opleiding te bekostigen.