Amerikaans modemerk huurt vierjarige ontwerper in

Op 4-jarige leeftijd al een grote modeklus binnenslepen, Instagram sensatie Mayhem kreeg het voor elkaar. De kleine fash...

Op 4-jarige leeftijd al een grote modeklus binnenslepen, Instagram sensatie Mayhem kreeg het voor elkaar. De kleine fashionista maakte papieren versies, van verschillende rode loperjurken na die werden gepost op Instagram onder de hashtag #fashionbymayhem.

J. Crew

Mayhem maakte onder meer papieren kopieën van de creatie van Ralph Lauren, die werd gedragen door Lupita Nyong’o tijdens de Golden Globes en de Dior-jurk die Jennifer Lawrence droeg tijdens de Oscars. De moeder van het meisje plaatste foto’s van de jurken op Instagram, waardoor het meisje even een internetsensatie werd.

Dat is ook Amerikaans modemerk J.Crew niet ontgaan en zij zien wel wat in de kleine Mayhem. Zij willen nu dat zij meehelpt met de nieuwe kinderlijn van hun merk Crewcuts. Het merk laat zijn designers de creaties van Mayhem omtoveren tot draagbare items. Samen met een team stelde de kleine ontwerpster een negen items-tellende collectie samen van kleding, schoenen en accessoires.

Creatief

Jenny Cooper, hoofdontwerper van Crewcuts vertelt: ”We waren nieuwsgierig hoe zij te werk zou gaan. Het was zo mooi om te zien hoe zo’n amper 4-jarige aan de gang ging met stoffen draperen. Ze heeft een heel creatieve persoonlijkheid. Heel leuk om zo’n klein creatief brein in ons midden te hebben!”

Bekijk hier de foto’s van het creatie proces!

Beeld: Instagram

Laatste nieuws