Peuter met downsyndroom in speelgoedcampagne

Target heeft voor het eerst een peuter met het Syndroom van Down in een campagne gebruikt. De 2-jarige Izzy staat model...

Lees ook

Target heeft voor het eerst een peuter met het Syndroom van Down in een campagne gebruikt. De 2-jarige Izzy staat model in een advertentie voor babyspeelgoed.

Amerikaanse ouders zijn dolblij dat de winkelketen helpt het stereotype beeld van een model te veranderen. Social media overstroomt dan ook met positieve reacties over Targets keuze voor een meisje met downsyndroom én het kleine modelletje zelf.

Trots

“Zodra ze de advertentie op televisie of in een tijdschrift ziet, wordt ze blij”, laat haar moeder weten. Ook hoopt ze dat mensen hierdoor anders gaan kijken naar mensen met het Syndroom van Down. “Ik hoop dat een moeder die een kind verwacht met het Syndroom van Down mijn kleine meisje ziet en hoop heeft. Ze moeten weten dat ze echt wel een geweldige toekomst hebben.”

Beeld: Target

Laatste nieuws

Zie ook